علی جلیلی شیشوانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اظهار داشت: برای طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در مجلس اقداماتی انجام شده بود، اما در نهایت مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفت، البته شورای نگهبان به بخش‌هایی از این طرح ایراد گرفته که موضوعاتی که ایرادات غیرقابل رفعی دارند را از این طرح کنار می‌گذاریم و ایراداتی که امکان اصلاح آن وجود دارد را برطرف می‌کنیم.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرقدر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در این طرح اثرگذار باشد، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس پخته تر تهیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به آغاز زمان‌بندی انتخابات مجلس یازدهم، حتی اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس تصویب شود، مبنای اجرای انتخابات مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت و به این دوره از انتخابات نمی‌رسد که البته مزیت این وضعیت آن است که بدون شائبه سیاسی‌کاری، اصلاحات قانون انجام می‌شود.

جلیلی‌شیشوانی گفت: هر کاری باید به صورت فرآیندی باشد و معتقدم اقداماتی که کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس دهم انجام داده، باید در مجلس یازدهم نیز پیگیری شود و لایحه جامع انتخابات در ادامه کار مورد توجه قرار گیرد.

518

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.