به گزارش ایرنا، امین امینیان روز شنبه در کارگروه آب،  کشاورزی و منابع طبیعی افزود: در یک سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی برای خرید انواع تراکتور،  کمباین و ادوات کشاورزی به کشاورزان منطقه پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کشت پائیزه به کشاورزان خبر داد و گفت : مقدمات کشت پائیزه برای ۱۰۰ هزار هکتار گندم و ۲ هزار هکتار جو مهیا شده و ۱۲ هزار تن نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود و ۶ هزار تن ارقام مختلف بذر گندم اصلاح شده در ۸ رقم تامین شده است.  
امینیان با بیان اینکه ۸۵ درصد بندهای آب کشاورزی هشترود به صورت سنتی است افزود: متاسفانه در این روش ۷۰ درصد آب هدر می‌رود.

فرماندار هشترود همچنین با بیان اینکه کشاورزان الگوی کشت را در پایاب سد سهند رعایت کنند افزود: کشاورزان نباید خودسرانه نسبت به تغییر الگوی کشت در این حوزه اقدام کنند.
امینیان همچنین از عدم تمایل کشاورزان به بیمه محصولاتشان خبرداد و گفت:  ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بیمه شده اما عدم پرداخت به موقع خسارت موجب شده تا کشاورزان رغبت چندانی به بیمه محصولات خود نداشته باشند.
در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

۳۰۷۷/۷۴۸۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.