جعفر پاشایی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با شهردار و شهرداران مناطق ۱۰گانه تبریز، با بیان اینکه ۹۰ هزار مسافر فرهنگی که در مراکز اقامتی آموزش و پرورش حضور داشتند از اقدامات شهرداری در توسعه شهر اعلام رضایت کرده اند، افزود: همکاران ما که از سراسر کشور به تبریز آمده اند، تبریز را شهر زندگی، زیبا،  پویا و کارآمد عنوان کردهاند.

وی با تاکید بر اینکه تبریز با داشتن ۳۵۰۰ مدرسه ظرفیت بالایی برای ارایه برنامه های شهرداری است، بر همکاری های متقابل تاکید کرد.

پاشایی با بیان اینکه همکاری های نزدیک و فشرده شهرداری و آموزش و پرورش می تواند باعث توسعه شهر شود، اضافه کرد: در سال های گذشته برای مسائلی که بیش از ۱۱ سال در محاکم حقوقی به طول انجامیده بود تصمیم گرفتیم و نتیجه آن توسعه موزه قاجار و مسیرگشایی های متعدد در کلان شهر تبریز است.

وی با اشاره به تجربه شهرهای توسعه یافته در بها دادن به آموزش و پرورش، اظهار داشت: در تمام شهرهای توسعه یافته محور تمام برنامه ها آموزش است و در کشور ما هم محور تمام برنامه ها باید آموزش و پرورش باشد.

پاشایی یادآوری کرد: باید توجه داشت که هر برنامه ای که بخواهیم در حوزه شهری به شهروندان آموزش دهیم، تنها با تعلیم و تربیت ممکن خواهد بود.

وی شهرداری و آموزش و پرورش را دو نقطه اتصال دولتها به ملت خواند و گفت: اگر این دو نقطه اتصال با یکدیگر همپوشانی داشته باشند می توان شاهد افزایش اعتماد شهروندان به دولت ها بود.

مدیرکل آموزش پرورش استان با درخواست از شهردار تبریز برای تشکیل ستاد پروژه مهر در شهرداری، پیشنهاد داد: شهردار تبریز به شهرداران مناطق حکم ریاست پروژه مهر در مناطق را صادر کند و نماینده هر منطقه با مدیران مناطق پنج گانه آموزش و پرورش ارتباط داشته باشند.

۳۰۳۸/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.