داود گرشاسبی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت تاثیرگذاری فعالیت هیا صورت گرفته در زمینه ترک اعتیاد ابراز داشت: روش ها و طرح هایی که در این زمینه اجرایی می شود باید به صورت عملی و تاثیرگذار اجرا شود.

گرشاسبی با اشاره به نقش مردم و محلات در همراهی مبارزه با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید محله محور باشد.

فرماندار ویژه مرند عنوان کرد: سمن های غیردولتی باید در این زمینه تشکیل و اقدام به آموزش های رایگان برای مردم کنند.

وی همچنین با مهم ارزیابی کردن نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد: باید در کنار مبارزه با مواد مخدر، در زمینه تولید محتوا از جمله فیلم هم اقدام کرد تا از افتادن افراد در دام آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: رفتارهای غلط، دخالت خانواده و این قبیل رفتارها از جمله عوامل افزایش طلاق در جامعه است که می توان با تولید و تغییر فرهنگ، نسبت به کاهش این آسیب اجتماعی اقدام کرد.

اجرای طرح کنترل خشونت در مرند

رئیس بهزیستی شهرستان مرند نیز در این جلسه تاکید کرد: ۴ موسسه و چند مرکز مشاوره اداره بهزیستی شهرستان مرند به صورت تخصصی در زمینه اعتیاد فعالیت می کنند.

حسین محمدزاده با اشاره به اینکه یارانه ای هم به مراکز مشاوره جهت معرفی افراد پرداخت می شود، افزود: طرح کنترل خشونت در مرند در حال اجراست و کارگاه ها هر ۶ ماه یکبار تکرار می شود تا منجر به نتیجه شود.

همچنین حجت الاسلام جلیل پورتقی تبلیغات اسلامی شهرستان مرند هم گفت: نیروهای دهه اول انقلاب کم کم بازنشسته می شوند و باید از این نیروهای ارزشی، بهره برد و در عرصه اجتماعی از تجربیات آنان استفاده کرد.

۱۳۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مرند فعالیت می کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند نیز با بیان راهکاری اذعان داشت: باید افراد رهایافته از اعتیاد را در جامعه بقبولانیم و یکی از راه ها حضور آنان در مساجد سطح شهر است.

مهران فرجی افزود: ۱۳۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مرند فعالیت می کند که می توان با آموزش به مسئولین کانون ها نسبت به جذب این افراد اقدام کرد.

در ادامه این جلسه حبیب ذوالفقاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرند ترک کردن با انگیزه در کنار خانواده را بهترین راه ترک اعتیاد دانست و اظهار داشت: نظارت بیشتر خانواده و عدم تنبیه، عدم بیکاری در کمپ، داشتن برنامه ریزی در کمپ از مهم ترین برنامه های ترک اعتیاد است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1242258
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.