باب‌اله حیاتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همه ساله ۲۷ تا ۳۰ نفر ثبت نام کننده در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری داریم و امسال نیز به اندازه ۴۰ نفر از سازمان سنجش اعلام ظرفیت شده است.

وی اظهار کرد: تفکیک جنسیتی در این رشته وجود نداشته و ۶۰ درصد در دوره روزانه و ۴۰ درصد در دوره شبانه پذیرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: کسانی که برای پراکندن شایعه‌هایی مبنی بر عدم پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری به دلیل عدم استقبال، تلاش می‌کنند، دوستان دشمن نما هستند.

حیاتی اضافه کرد: برعکس شایعات، استقبال از رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از سایر رشته‌های موجود در دانشگاه تبریز نیز بیشتر بوده و تعدادی از پذیرفته شدگان دارای مدرک کارشناسی رشته دیگری هستند که به دلیل علاقه به زبان و ادبیات ترکی، تحصیل مجدد را انتخاب کرده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه تبریز ادامه داد: نبود فضای فیزیکی مناسب و کافی از جمله مشکلات گروه زبان و ادبیات ترکی به دلیل تازه تاسیس بودن این رشته بود که با درایت رییس دانشگاه تبریز، فضای فیزیکی نیز اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود اساتید زبان ترکی نیز از دیگر مشکلات این گروه بود که امسال مجوز تدریس چهار استاد زبان ترکی مدعو برای دانشجویان این رشته را اخذ کرده‌ایم.

حیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به تازه تاسیس بودن رشته زبان و ادبیات ترکی آذری، دانشجویان این رشته هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند و اولین دانش آموختگان آن شهریور ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند.

۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.