دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: توافقاتی را با وزارت صمت جهت نحوه ورد کالا به مناطق آزاد انجام دادیم؛ به طوری‌که در گذشته اجازه داشتیم تا ۳۱۰۰ قلم کالا بدون ثبت سفارش وارد مناطق آزاد شود، اما اکنون با توافق وزارت صمت به ۳۳۰۰ قلم کالا افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی بانک در حاشیه نشست اعضای فراکسیون مناطق آزاد ویژه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای فراکسیون مناطق آزاد کشور امروز در بازدید از دستاوردها و ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس اظهار رضایت داشته‌ و نتایج مثبتی ارائه شد. 
وی با بیان اینکه قوانین مناطق آزاد به درستی اجرا نمی‌شود، ادامه داد: در این جلسه مسائل و مشکلات موجود در مناطق آزاد و اقداماتی که باید انجام گیرد، مورد بررسی قرار گرفت که یکی از عمده مسائل نحوه اجرای ماده ۶۵ قوانین مربوط به برنامه توسعه ششم است؛ طبق قانون وظایف دستگاه‌های مختلف در مناطق آزاد برعهده مدیران عامل می‌باشد که باید به این قانون عمل شود.
وی افزود: همچنین در این جلسه موضوعات مربوط به ثبت سفارش کالا، مشکلات واردات و ... بررسی شد؛ امیدواریم با تعامل و همکاری اعضای فراکسیون مناطق آزاد بتوانیم مشکلات موجود را مرتفع کنیم.
بانک تصریح کرد: مقرر شد تا کارگروهی توسط نمایندگان مجلس تشکیل شود تا دلایل اجرایی نشدن قانون مناطق آزاد در آن بررسی شده و در صورت وجود مشکل و یا جهت اصلاح آن برای بررسی نهایی به مجلس فرستاده شود.
وی خاطرنشان کرد: با توافق وزارت صمت، سهمیه کالاهای مورد نیاز وارداتی مناطق آزاد ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است که این پاسخگوی همه نیازمندی‌های مناطق آزاد است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.