معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی غیر سیاسی بودن سمن‌ها را از دیگر ویژگی‌های این نهادها اعلام کرد و گفت: تعهد اجتماعی باید در سازمان‌های مردم نهاد بیشتر باشد، نقش سازمان‌های مردم نهاد بسیار مهم‌تر از سایر سازمان‌ها است.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیار راستگو در همایش سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از تمامی کارشناسان دفاتر اجتماعی فرمانداری‌های استان که بار اصلی سمن‌ها بر دوش آن‌هاست، گفت: نمایندگان زمانی برای اصلاح قوانین اختصاص دهند تا شرایط برای مدیرانی که طبق ضوابط نمی‌تواند کمکی انجام دهد، فراهم شود. 
وی با اشاره به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد، افزود: غیر دولتی بودن سازمان‌های مردم نهاد از ویژ‌گی‌های بارز این نهادهاست، غیردولتی بودن به مفهوم این است که دستگاه‌های حکومتی نباید نقشی در تاسیس و اداره‌ی سازمان مردم نهاد داشته باشند.     وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند فعالیت اقتصادی انجام دهند ولی باید درآمدحاصل را به جامعه‌ی هدف خود اختصاص دهند.    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که قبل از سال 92، حدود 308 سمن در آذربایجان شرقی تاسیس شده بود، افزود: اکنون با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تعداد سمن‌ها صدرصد افزایش پیدا کرده و بیش از 682 سازمان مردم نهاد در استان راه اندازی شده است. 
وی ادامه داد: به ازای شش هزار نفر در استان، یک سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در آستانه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، به سازمان‌های مردم نهاد توصیه می‌کنم هر نوع کمکی را از طریق دفاتر خود دریافت و کمک‌ها را با مدیریت خود توزیع کنند. 
وی توانمندسازی یکی از اهداف سازمان‌های مردم نهاد است، یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد در کنار کمک‌های خیریه‌ای به افراد، نگاه توسعه‌ای داشته و  افراد را توانمند کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.