مدیر عامل شرکت مس آذربایجان گفت :براساس آخرین اکتشافات معدن ، مس سونگون با دو میلیارد تن حجم ذخیره زمین شناسی امروز بزرگترین‌ معدن مس ایران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیر عامل شرکت مس آذربایجان در گفت و گو با ایلنا گفت:با اکتشافات به عمل آمده به معدن بزرگ تبدیل می شویم به طوری‌که قبلا 40 میلیون تن خاک شناسایی شده بود ولی در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد تن خاک قابل برداشت رسیده است که از نظر زمین شناسی نزدیک به 2میلیارد تن ذخیره خاک زمین شناسی در مس سونگون داریم

وی با اشاره به عیار 0/6 خاک معدن مس سونگون این معدن  را یکی از غنی‌ترین معادن مس ایران معرفی کرده و گفت: با راه اندازی کارخانه ذوب مس سونگون و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم کمک بسیار بالایی به اشتغال شهرستان ورزقان و استان خواهد شد.

وی ادامه داد: دو فاز هر دو به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و در مجموع  ۳۰۰ هزار تن در حال تولید کنسانتره است و  برای اینکه تکمیل زنجیره را داشته باشیم و خام‌فروشی صورت نگیرد و به تبع آن ایجاد اشتغال انجام شود، اقدام به طراحی کارخانه ذوب ۱۰۰ هزار تنی کردیم که در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت مس آذربایجان با اشاره به رعایت مسائل زیست محیطی در این معدن گفت: مس به عنوان صنعت سبز شناخته شده و همواره یکی از پاک ترین صنایع به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به سوالی  مبنی بر جایگاه زنان در مس سونگون گفت: با توجه به سختی وضعیت محل سونگون، شرایط نامناسب، راه دسترسی این معدن امکان حضور بانوان سخت‌تر است ولی ما همچنان بانوان کارمند در آزمایشگاه‌های مس آذربایجان و بانوان کارورزی و کارآموزی در این مرکز داریم.

وی درمورد تبعات زلزله در هفتمین سالگرد این زلزه در منطقه ورزقان گفت: زلزله ورزقان حادثه ای ناگوار بود ولی به مرور زمان با کمک مردم و دولت و نظام باعث شد تا مشکلات مردم کاهش یابد و بعد‌ها مسکن هایی برای این قشر زلزله دیده فراهم شد که الان شاهد برطرف شدن خرابی های زلزله هستیم ولی طبیعتا به این سرعت اثرات مادی و عاطفی زلزله از بین نمی رود و هر قولی از طرف نظام و دولت داده شده بود عملی شده است حتی کسانی که مسکن نداشته اند به قطع می توانم بگویم که دارای مسکن شده اند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.