قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سازمان های مردم نهاد اتصال دهنده سیستم دولتی و مردم هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی اکبر طاهری اقدم در کارگاه مدیریت مشارکتی ویژه سازمان های مردم نهاد، اظهار کرد:  افرادی در زندگی خود پیروز و موفق می شوند که حداکثر توان خود را برای یاری هم نوعان خود به کار بگیرند. 
وی با بیان این‌که باید با تمام انرژی موجود قدمی برای خدمت به مردم برداشت، گفت: خیرین اگر وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند، می توانند انرژی خود را برای خدمت به مردم، چند برابر کنند. 
طاهری اقدم با بیان این‌که دولت توان تامین همه خدمات را ندارد، اظهار کرد: خیرین نباید خود را به دولت وصل کنند چرا که این گروه باید مردمی بوده و به دولت وابسته نباشند. 
وی افزود: دولت در حال حاضر مانع از اجرای طرح های جدید شده و برای حل این موضوع خیرین می توانند بسیار تاثیر گذار باشند. 
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص این کارگاه، بیان کرد: مدرس این کارگاه دکتر مهستی علیزاده از اساتید پزشکی اجتماعی بنامی بوده و فرصتی بزرگ برای دانشگاه هستند. 
وی افزود: ایشان همواره تلاش می کنند تا فکری را نشر و آموزش دهند و تمام خیرین می توانند از آموزش های مفید ایشان استفاده کنند. 
رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این کارگاه، اظهار کرد: جلسات متعدد و دوره های متنوعی را با نمایندگان سازمان های مردم نهاد و خیرین در سال های گذشته در خصوص نیاز سنجی برنامه های آموزشی برای این سازمان ها برگزار کرده و کارگاه مدیریت مشارکتی نیز در ادامه این سلسله جلسات است. 
وی افزود: هدف از این کارگاه یک روزه آشنایی نمایندگان سازمان های مردم نهاد با مفاهیم و اصول مدیریت مشارکتی و کار با ذی نفعان بوده و این کارگاه با روش سخنرانی و کار در گروه های کوچک برگزار می شود. 
مهستی علیزاده با اشاره به تعریف مدیریت مشارکتی، بیان کرد: منظور از مدیریت مشارکتی مشارکت دادن دیگران در تصمیم گیری، افزایش دانش و توانمندی ذی نفعان، داوطلبین و کارکنان و افزایش امکان همکاری افراد در هر جنس و سطح اجتماعی و اقتصادی است. 
وی بیان هدف مدیریت مشارکتی، گفت: هدف از مدیریت مشارکتی، احساس تعلق به سازمان و پذیرش بیشتر مسئولیت و افزایش بهره وری از راه بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها است. 
رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اثرات مدیریت مشارکتی در جامعه، بیان کرد: تصمیمات بهتر در محیط کار، افزایش قوه ابتکار و خلاقیت ذی نفعان، تقویت احترام انسانی و جایگاه اجتماعی، ایجاد انگیزه و علاقه مشترک، کاهش زمینه های شایعه پراکنی، کاهش مقاومت، تقویت ظرفیت های جامعه، افزایش دموکراسی، ایجاد اعتماد در جامعه، اجرای اثربخش برنامه ها، رعایت عدالت در تصمیم گیری ها و رسیدن سریع تر به توافق از اثرات مدیریت مشارکتی در جامعه است. 
وی با اشاره به موانع مدیریت مشارکتی در سازمان های مردم نهاد، گفت: قدرت سیستم مدیریتی، قدرت و نفوذ یاوران مالی و تمایل به استفاده از تخصص های خاص در سیستم مدیریتی از موانع این مدیریت در سازمان های مردم نهاد است. 
علیزاده با بیان روش های تسهیل مدیریت مشارکتی، اظهار کرد: بارش افکار، بحث در گروه های کوچک، بحث در جلسات و بحث گروهی متمرکز از جمله این روش ها است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.