مرتضی آبدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، فاز سوم مرمت آثار سایت موزه عصر آهن با اختصاص اعتبار و نظارت کارشناسان اداره کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مرمت و استحکام بخشی ۱۰ گور از این مجموعه و اسکلت‌های انسانی داخل آن‌ها، توسط متخصصان حفاظت و مرمت اشیای تاریخی انجام گرفته بود، افزود: امسال نیز با مرمت ۱۰ گور به همراه اسکلت‌های انسانی و ۲۰ سفالینه موجود در این سایت موزه، پروژه حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن تبریز  در قالب فاز سوم تداوم می یابد.

آبدار خاطرنشان کرد: در پایان فاز سوم همانند فازهای اول و دوم نشست تخصصی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن با حضور متخصصان و مرمتگران آثار تاریخی برگزار می‌شود.

 محوطه باستانی عصر آهن تبریز متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است، در کاوش‌های انجام شده در این محوطه گورهایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلت‌های انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی، اشیاء فلزی و استخوانی به دست آمده و سایت موزه عصر آهن تبریز در تاریخ سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۸۶ در محل این محوطه باستان شناسی ایجاد شده است.

۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.