حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم شنبه شب در دیدار سرکنسول کشورمان در ارزروم ترکیه با تقدیر از فعالیت های دیپلماتیک وی در تحکیم و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه گفت: توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه درهمه حوزه ها باید جزء اولویت دستگاه دیپلماسی باشد.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر تاریخی و فرهنگی و اقتصادی تبریز از دوران گذشته در مراودات دو کشور ایران و ترکیه نقشی ارزشمند ایفا کرده است و از این رو باید از این استان به عنوان پلی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: رفت‌وآمد اتباع و گردشگران دو کشور می تواند در عمق بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی بدیلی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با ابراز خرسندی از وحدت مسلمانان و برادران اهل تسنن و شیعه در ترکیه گفت: به برکت حضور علمای دینی در جای جای کشور ترکیه مسلمانان در آسایش و آرامش کامل زندگی می کنند و علمای دینی با فراغ بال به فعالیت های دینی خود مشغول هستند.
سجاد سلطان زاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم هم با ارائه گزارشی از فعالیت های دستگاه دیپلماسی در این منطقه اولویت وزارت خارجه را تحکیم روابط و تعریف شرایط برد برد در همه زمینه‌ها عنوان کرد.

3071

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.