حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز شنبه در بازدید از مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، افزود: ایران اسلامی طی 40 سال گذشته در عرصه های مختلف به سمت استقلال پیش رفته است و هر چند این موضوع برخلاف خواسته های دشمنان نظام است، اما مردم بصیر و آگاه کشور با فرهنگ جهادی خود بر این راه اهتمام ورزیده و راه پیشرفت و توسعه را طی می کنند.

وی توجه به ترویج و گسترش فرهنگ جهادی را لازمه توسعه کشور خواند و با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از جمله نهادهای مفید و موثر انقلاب بوده است، اظهار داشت: این مجموعه یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است که باید این فرهنگ در جامعه دانشگاهی همواره جاری و ساری شود تا از ثمرات علمی، تحقیقاتی و عملی آن آحاد جامعه بهره مند شوند.

آل هاشم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نه یک مجموعه ای اداری، بلکه سمت گیری و حرکت است، یادآوری کرد: باید توجه داشت که هر میزان این فرهنگ در جامعه گسترش یافته و ترویج شود، موجب پایداری و استواری نظام خواهد شد و کشور به استقلال حقیقی دست خواهد یافت.

وی اضافه کرد: مسئولیت جهاد دانشگاهی بسیار بالاتر از آن است که تنها به فعالیت های علمی بپردازد و مهمترین ماموریت این مجموعه انجام کارهای فرهنگی است و فعالان این نهاد باید به نام و عنوان مجموعه خود دقت نظر بیشتری داشته باشند و به مقتضای همین نام در مسیر جهاد برای خودکفایی گام بردارند.

آل هاشم، گسترش فرهنگ عمیق اسلامی به صورت جهادی را هدف اصلی جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: کارکنان این نهاد باید از حسن اعتماد مقام رهبری به عنوان سرمایه اصلی بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با توجه به ثروت و سرمایه های مادی و معنوی باید در حوزه های مختلف سرآمد باشد، گفت:  طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر حرکات جهادی در جامعه حاکم می‌شد، وضعیت بهتری داشتیم. 

محمد وحدتی اظهار داشت: چرا ما نباید مقابل آمریکا بایستیم در حالی که توانایی ساقط کردن پهپاد آمریکایی را داریم و امروز شاهدیم این کشور به اندازه کافی ذلیل شده و این نشان از پیشرفت تفکر جهادی در جمهوری اسلامی ایران است. 

وی با بیان اینکه ملت ایران ظرفیت پذیرش فرهنگ جهادی را دارد و می‌تواند کشور را از وابستگی به بیگانگان نجات دهند، وحدت بین جامعه رسانه ای و مراکز علمی را لازمه دستیابی به این هدف مهم برشمرد.

3038/518

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.