به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدرضا زنوزی مطلق، از تلاش هایش برای ایجاد بازارچه اقتصادی ایران در جمهوری تاتارستان خبر داد و گفت: این اقدام گام مهمی در رونق صادراتی جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

زنوزی مطلق بیان کرد: هر اتفاق اقتصادی که در کشورهای آسیای میانه افتاده است، بازنده اصلی ایران بود. به طور مثال دلیل رشد اقتصادی ترکیه نفوذ اقتصادی آن در کشورهای آسیای میانه و کشورهای دیگر است؛ امروزه به هر کشوری بروید با رستوران‌های ترک روبرو خواهید شد که گواهی بر این مدعاست.
.
وی با بیان اینکه شرکت رخش خودرو باعث شده با جمهوری تاتارستان مراوداتی داشته باشم، بیان کرد: در دیداری که با رییس جمهور تاتارستان داشتم مقدمات راه اندازی پرواز تهران- کازان را فراهم کردیم که نخستین گام در توسعه روابط اقتصادی خواهد بود. 

وی به تلاش هایش جهت راه اندازی خط کشتیرانی ایران به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: وجود این خط در دریای خزر و رود ولگا کمک بسیار مهمی به تسهیل حمل و نقل کالا و صادرات از کشور خواهد کرد که از جمله هدف گذاری های دریک در حوزه کشورهای CIS به شمار می رود.

زنوزی با اشاره بازار مصرف میوه، تره بار، مواد غذایی و کالا های مصرفی در روسیه و کشورهای آسیای میانه و تولید بر مازاد آن ها در کشورمان، کمک به اشتغال و ارز آوری به کشور را از جمله مزیت های طرح هایی عنوان کرد که در تاتارستان پیگیر است.

زنوزی در خصوص ایجاد ترمینال تجاری و صنعتی در روسیه، گفت: مذاکراتی در این راستا شروع کردیم؛ چرا که پیش از این تره بار از ایران به روسیه صادر نمی‌شد که با ایجاد ترمینال و مرکز میوه، بازار ۱۴۰ میلیون نفری این منطقه برای تجار کشورمان محیا خواهد شد. 

مالک گروه سرمایه گذاری دریک  تاکید کرد: امیدوارم مسولان حمایت لازم را انجام دهند؛ چراکه برای خروج از وابستگی نفت باید صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم. 

زنوزی با اشاره به روز خبرنگار و با بیان اینکه خبرنگاران باعث پیشرفت جامعه می‌شوند، اظهار کرد: خبرنگاران با اخبار خود باعث به سرانجام رسیدن پیشرفت‌ها می‌شوند.البته گاها نقدهایی به برخی خبرنگارها دارم؛ چراکه معتقدم باید در کنار نقد، راهکارها و پیشنهادات را ارایه کنند.
 
وی در خصوص وضعیت تراکتور، گفت: با ورود دنیزلی و مهندس صادقیان کارهای بزرگی انجام گرفته است که باعث می‌شود تا با حمایت رسانه‌ها، مسوولان و مردم به نتیجه مطلوب در آخر فصل برسیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1232801
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.