غلامعلی راستی روز چهارشنبه در نشست مشترک رؤسای ادارات صمت شهرستان ها با نمایندگان اتحادیه نانوایان، ادارات غله و بهداشت ضمن اعلام حمایت از مصرف کنندگان واقعی آرد در جهت تأمین نان مورد نیاز مردم، از اختصاص سهمیه براساس میزان تولید به واحدهای صنفی خبر داد.

وی با تبیین اهمیت و ضرورت اجرای طرح پایش بر عدم اختصاص سهمیه برای واحدهای تعطیل و کاهش سهمیه مازاد برمصرف واحدهای نانوایی در استان تأکید کرد .

راستی ادامه داد: راستی آزمایی اطلاعات موجود در سامانه اداره غله با اجرای طرح پایش واحدهای نانوایی امکان پذیرخواهد شد و نتایج حاصله به بهبود برنامه های توزیع و تخصیص آرد استان و تسهیل تأمین معیشت مردم منجر خواهد شد.

وی افزود: هرگونه مسئولیت واحدهای صنفی براساس قانون نظام صنفی برعهده صاحبان پروانه های کسب است و با واگذاری و یا انتقال حق بهره برداری از واحد صنفی تخلفات احتمالی از تعهد صاحب پروانه کسب نسبت به رعایت قانون کم نخواهد کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم با تأکید بر اهمیت اجرای طرح پایش واحدهای نانوایی، به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و تضییع حقوق مردم و حیف و میل آرد تخصیصی و بهسازی واحدهای نانوایی، تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه های مسوول در اجرای هر چه بهتر این طرح را خواستار شد .

اسماعیل عطاپور به ضرورت تقویت و بهسازی نانوایی ها و فرهنگ سازی در زمینه رعایت قوانین نظام صنفی بویژه مسائل سلامت محور و بهداشت عمومی نانوایی ها تاکید کرد و افزود: اطلاعات موجود در سامانه اداره غله ملاک ارزیابی واحدهای نانوایی خواهد بود.

وی اظهارداشت: واحدهایی که آرد یارانه ای، نیمه یارانه ای و سایر مصارف را دریافت می کنند طی یک ماه آینده با همکاری اتحادیه مربوطه و ادارات غله و بهداشت استان از لحاظ اخذ مجوزهای قانونی و اعتبارسنجی پروانه های کسب، میزان مصرف آرد در جهت تأمین و تولید نان، قبوض آب، برق و گاز و نکات بهداشتی ، نظارت، بازرسی و ارزیابی می شوند .

3071

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.