رتبه دو کنکور سراسری تجربی با بیان اینکه با علاقه رشته تجربی را برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان انتخاب کردم، گفت: اگر علاقه نباشد، مطالعه یک مبحث خاص نیز به جای لذت بخش بودن، عذاب آور خواهد بود.     محسن راستکار در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: متولد 79 هستم و مقطع دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان علامه طباطبایی ناحیه یک مشغول به تحصیل بودم و نقش مدرسه از نظر معلمان و برنامه‌ریزی تحصیلی بسیار کمک کننده بود.     وی با بیان اینکه در کلاس‌ها و آموزشگاه‌های کنکور شرکت نکرده‌ام، افزود: نمی‎توانم به طور افراطی شرکت در کلاس‌های کنکور را نفی کنم، اما با توجه به اینکه ضعفی نداشتم و تدریس در مدرسه هم کفایت می‎کرد، نیازهای آموزشی‌ام را با مراجعه به کتب کمک درسی برطرف می‎کردم.     وی با اشاره به زمان مطالعه‌اش برای شرکت در کنکور سراسری ادامه داد: برای شرکت در این آزمون، دانش پایه باید قوی باشد؛ اما دوران دبیرستان و شروع مطالعه از دوره دهم نیز مهم بوده و من هم مطالعاتم را از همین مقطع شروع کردم و روزهای تعطیل 10 ساعت و روزهایی که به مدرسه می‎رفتم حدود شش الی هفت ساعت مطالعه می‎کردم.     راستکار تاکید کرد: شیوه مطالعه‌ام برای دروس مختلف، متفاوت بود به عنوان مثال برای درس‌هایی مانند فیزیک و شیمی اول کتاب درسی بعد کتب کمک درسی را مطالعه می‎کردم و پس از مدت کوتاهی، تست زنی می‎کردم، اما تست زنی دروس حفظی مانند زیست شناسی را به چند روز بعد موکول می‎کردم؛ چرا که تست زنی دروس حفظی نوعی مرور دوباره به شمار می‎آید.     وی با تاکید بر نقش خانواده در موفقیت دانش آموزان گفت: نقش خانواده نه تنها در دوران کنکور بلکه در تمامی مراحل زندگی مهم بوده و خانواده من هم در فراهم کردن محیطی آرام و امید و انگیزه دهی در شرایط سخت کنکور را داشتند و خواهرم که رتبه 45 کنکور تجربی سال 91 بود هم مشاوره زیادی به من داد.     وی با اشاره به درصد پاسخ دهی‌اش به دروس مختلف در کنکور سراسری تجربی بیان کرد: درصد پاسخ دهی‌ام در درس ادبیات 68 درصد، عربی 84 درصد، دین و زندگی 84 درصد، زبان انگلیسی 89 درصد، علوم زمین 94 درصد، ریاضی 91 درصد و زیست شناسی 94 درصد و فیزیک و شیمی 100 درصد درصد بود.     رتبه دو کنکور تجربی بیان کرد: هنوز تصمیم قطعی در خصوص انتخاب رشته نگرفته‎ام، اما فعلا تصمیم دارم رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.     وی در پایان با ارائه توصیه‎هایی به دانش آموزان کنکوری خاطرنشان کرد: دانش آموزان به هیچ عنوان وارد فضای حاشیه، جو منفی کنکور و فضای رقابتی ناسالم نشوند و به آموزشگاه‌ها یا کلاس‌های وقت گیری که اکثر اوقات نیز مخرب هستند، اتکاء نکنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.