رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی عنوان کرد: وجود مکاتب هنری تبریز بیانگر بسترهای کافی فرهنگی و هنری در خاک این سرزمین است، اینها نشان از ظرفیتی دارد که در گذشته وجود داشته ولی امروز کمرنگ‌تر شده است و باید اساتید و اهل فرهنگ و هنر، فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به احیای این ظرفیت کمک کنند.

به گزارش ایلنا؛ داوود بهبودی در آیین نکوداشت یکصدمین سال آموزش هنر در تبریز ضمن تبریک این سالروز به هنرمندان عنوان کرد: هر جامعه‌ای که به آرامش دست پیدا کند و در کنار برخورداری از امکانات، باید  بتواند با ابزار هنر، اندیشه را تعالی و آرامش درون را به جامعه هدیه دهد، در این صورت جامعه توسعه یافته‎تر می شود.

 وی در ادامه ابراز کرد: یکی از ضرورت‎ها و پیش‌نیازهای دستیابی به این ظرفیت، تجلی، شکوفایی و رونق بخش هنر و فرهنگ و گرامیداشت اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان سرمایه‎های نمادین جامعه است.

بهبودی در بخش دیگری هم توضیج داد: در جامعه‌ای که هنر و فرهنگ عزیز است، می‌توان امید داشت این جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت ‎کند ولی اگر اهالی هنر مورد بی‌مهری قرار گیرند، آن جامعه راه به جایی نخواهد برد.

 وی در ادامه اذعان داشت: در حقیقت فرهنگ پیش‎نیاز توسعه است و در مقابل هر وقت توسعه اتفاق بیافتد می تواند  به غنای فرهنگ و هنر کمک ‎کند تا جامعه را به سمت تعالی سوق ‎دهد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: وجود مکاتب هنری تبریز بیانگر بستری است که در خاک این سرزمین بوده و نشان از ظرفیتی دارد که در گذشته وجود دارد ولی امروز کمرنگ‌تر شده و اساتید و اهل فرهنگ و هنر، فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‎توانند به احیای این ظرفیت کمک کنند.

بهبودی در پایان خاطر نشان کرد: در سند تدبیر توسعه استان دو محور «احیا و تقویت هویت فرهنگی» و «تقویت اقتصاد فرهنگ» را مورد توجه قرار دادیم؛ چرا که معتقدیم هنر باید بتواند به تقویت اقتصادی، ایجاد گردش مالی و اشتغال‌زایی کمک کند؛ البته این امر نیازمند ایجاد زیرساخت‎هایی است که در این زمینه نیز تلاش‎هایی از سوی ارگان‎های مسئول انجام می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.