به گزارش ایرنا، شهرستان تبریز برخلاف سال‌های گذشته طی سه سال اخیر یکی از شهرهایی است که در آزمون‌های سراسری سهمیه‌های خوبی در میان رتبه‌های برتر و تک رقمی به خود اختصاص داده است و دانش آموزان این شهر در آزمون سالجاری نیز در رشته های علوم تجربی رتبه های دوم، چهارم و پنجم و در علوم انسانی رتبه سوم را به دست آوردند.

طبق اعلام آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی دانش آموزان این استان در طول برگزاری آزمون های سراسری در رشته علوم تجربی مقام اول رتبه‌های تک رقمی را به خود اختصاص داده است و طی ۵ سال اخیر نیز جزو استان‌هایی است که همواره در رده‌های اول تا پنجم این رده‌بندی در رشته های مختلف قرار داشته است.

دارنده رتبه سوم گروه آزمایشی علوم انسانی در آزمون سراسری امسال با بیان اینکه در هیچ کلاس آماده‌سازی برای کنکور شرکت نکرده است، گفت: در طول یک سال گذشته فقط کتاب های درسی مدرسه را مطالعه کرده و در کلاس های اضافی و تقویتی نیز نام نویسی نکرده و حضور نداشتم.

امین ایمان پور اظهار داشت: روزانه بیش از ۷ ساعت درس می‌خواندم و همه تلاش خود را برای به دست آوردن یک نتیجه خوب گذاشتم و حتی در روزهای تعطیل زمان مطالعه من به بیش از ۱۰ ساعت نیز می رسید.

وی ادامه داد: به هیچ‌وجه از کلاس‌های خصوصی و کنکور استفاده نکردم و اعتقادی هم به این کلاس‌ها ندارم.  

ایمان پور با قدردانی از زحمات والدین خود، گفت: تمرکز کافی به دروس، فضای آرام در خانه و مدرسه عامل اصلی موفقیت و کسب رتبه بهتر است.  
نفر چهارم گروه آزمایشی علوم تجربی نیز با بیان اینکه فقط تمرکز خود را معطوف به کتاب های درسی کرده است، اظهار داشت: از کلاس های خصوصی استفاده نکردم و با تلاش و کمک معلمان این نتیجه را کسب کرده‌ام.  

رسا ظفری اضافه کرد: در زمان مدرسه به صورت مداوم روزانه ۷ساعت درس مفید می‌خواندم.

وی ادامه داد: به کنکوری‌های سال آینده توصیه می‌کنم تا دروس کنکور را به خوبی مطالعه کرده و در کنار آن از تفریحات مفید و به اندازه نیز غافل نشوند.  
صاحب مقام پنجم گروه آزمایشی علوم تجربی نیز  استفاده نکردن از کلاس های خصوصی و تقویتی را یکی از عوامل مهم موفقیت خود دانست و افزود: شاید اگر به این کلاس ها می رفتم از کتاب های درسی غافل شده و هم هزینه اضافی برایم تحمیل می شد و هم احتمال موفقیتم کاهش می یافت.

محمدرضا ارشدی صوفیانی میزان مطالعه روزانه خود را روزانه ۱۱ ساعت اعلام و اضافه کرد: این میزان مطالعه مفید داشتم اما در کنار آن مطالعات جنبی نیز داشتم چون هدفم کسب  رتبه تک رقمی آزمون بود که خدا را شکر به آن رسیدم.  

وی افزود: از کلاس‌های کنکوری استفاده نکرده ام  و از پدر و مادر و معلمانم تشکر ویژه دارم که من را یاری و کمک کردند تا بتوانم به این رتبه دست یابم.  

۳۰۷۷/۳۰۳۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.