نخستین نمایشگاه فرش دستباف ایران-تبریز دوشنبه شب با معرفی و تجلیل از غرفه‌داران، طراحان و تولیدکنندگان برتر صنعت فرش به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این نمایشگاه که از روز 10 مرداد با حضور رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا شده بود، برترین آثار صنعت فرش را در فضایی به وسعت 10 هزار مترمربع به مدت چهار روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.
بزرگترین فرش دستباف یکپارچه جهان به مساحت 600 مترمربع که حاصل کار و تلاش هنرمندان تبریز است، از مهم‌ترین و زیباترین آثاری بود که در این نمایشگاه برای اولین بار از آن رونمایی شد.
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، با اشاره به حضور رئیس جمهور در آئین افتتاحیه، گفت: نمایشگاه فرش دستباف تبریز، اولین نمایشگاه فرشی بود که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
محمدرضا پورمحمدی افزود: حضور دکتر روحانی در این نمایشگاه، موجب شد که آوازه فرش تبریز در ایران و دنیا بپیچد که این امر قطعاً در توسعه صنعت فرش موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تبریز، خاستگاه فرش دستباف و از ارکان اصلی صنعت فرش است، گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور برای بررسی و حل مشکلات این صنعت، باید کارگروهی به این منظور در استان تشکیل شود.
پورمحمدی همچنین از دست‌اندرکاران نمایشگاه فرش تبریز قدردانی و ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه در سال‌های بعد با شکوه و کیفیت بیشتری برگزار شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تشریح چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت فرش، اظهار کرد: فرش نه تنها کالایی زیبا و نفیس، بلکه کالایی کاربردی است که باید در تولید و عرضه آن به مشتری‌مداری و بازاریابی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم رونمایی از بزرگ‌ترین فرش جهان را رویداد مهم این نمایشگاه دانست و گفت: امیدواریم سال‌های بعد این نمایشگاه بهتر و باشکوه‌تر از امسال تکرار شود .
علی جهانگیری با بیان اینکه فرش، کالایی ارزآور و به شدت اشتغال‌زا است، افزود: شهر تبریز، موتور محرکه اقتصاد آذربایجان شرقی است و علاقه‌مندیم در ساختن شهری توانمند با شهرداری همکاری کنیم.
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز هم فرش را تداعی‌گر نام تبریز دانست و گفت: آماده برگزاری نمایشگاه فرش در شهرهای خواهرخوانده با تبریز هستیم.
نمایشگاه فرش دستباف تبریز در مدت برگزاری خود با استقبال گسترده مردم و مسئولان مواجه شد و برخی از مقامات کشوری همچون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نائب رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آن بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات فعالان این حوزه قرار گرفتند.  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.