منصور غلامی روز سه شنبه در مراسم افتتاح واحد محصولات لبنی دانشگاه تبریز اظهار داشت: دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یکی از وزنه های علمی بخش آموزش کشاورزی کشور است.

وی افزود: لازمه آموزش کشاورزی تحول در روش هاست و از این رو تغییر در سرفصل ها،  عنوان های درسی و بروز شدن موضوعات آموزشی در دانشگاه ها اتفاق افتاده است تا آمادگی لازم در دانشجویان برای تاثیرگذاری در حوزه عمل و تولید دانشجویان این رشته ایجاد شود.

غلامی ادامه داد: بخش کشاورزی ظرفیت بی پایانی در خود دارد که هرچه در این زمینه سرمایه گذاری شود اقتصاد کشور را توانمند می کند و در پشتیبانی از استقلال اقتصادی کشور نقش ویژه ای ایفا می کند.

وی اضافه کرد: ضروری است دانشکده های کشاورزی ما خود اتکایی، صاحب ایده بودن و شجاعت و تحول در ارایه طرح های جدید و ورود به بخش اجرایی را پیدا کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه های ما در همه حوزه های اقتصادی توانایی حل مسایل و مشکلات ارایه شده را دارند.

وی ادامه داد: در حوزه ارتباط با صنعت اقدامات خوبی در وزارت علوم انجام شده و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی بر اساس نیازها، برنامه های خوبی طراحی شده و در حال اجراست .

واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این واحد از محل کمک‌های خیرین و منابع داخلی با ۵ میلیارد تومان هزینه‌کرد در مجتمع خلعت‌پوشان این دانشگاه ایجاد شده است.
این واحد یک طرح آموزشی، پژوهشی و خدماتی است که با راه‌اندازی آن بستری برای انجام کارهای عملی دانشجویان دانشکده کشاورزی فراهم شد.
در این واحد یک تن شیر در ساعت دریافت و محصولات لبنی شیر، کره، پنیر و خامه تولید می‌شود.
عمده بازار محصولات این واحد برای رفع نیازمندی‌های داخل دانشگاه تبریز است که بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو دارد و با گسترش سطح تولید به بازار نیز عرضه خواهد شد.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

وزیر علوم صبح دیروز دوشنبه با استقبال مسوولان محلی وارد تبریز شد و با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه ۲ روزه سفر خود به آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد.

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.