به گزارش ایرنا، موسی شعفی روز دوشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان مراغه افزود: با توجه به ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی، نیازهای روز جوانان به ویژه در تشکیل خانواده و زندگی روزمره، مهارت‌آموزی و آگاه‌سازی آنها در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تشویق صرف به ازدواج نمی‌تواند به تنهایی برای آینده اجتماعی جوانان کافی باشد ادامه داد: اجرای برنامه‌های آموزش محور برای تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و نیز یادگیری مهارت‌های مورد نیاز در درون خانواده‌ها، ضرورتی حیاتی و انکارناپذیر است.
وی اضافه کرد: تشویق جوانان به ازدواج‌ در سن مناسب و افزایش توانایی‌های فردی و اجتماعی از طریق آموزش‌های ویژه جوانان با همراهی رسانه‌ها ممکن خواهد بود.
شعفی افزود: از این رو، نهادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در مشاوره ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی ایفا کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز گفت: برگزرای کارگاه های اطلاع رسانی، آموزشی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج ازدواج آسان جوانان موثر باشد.
مهدی نوائی افزود: تاکنون نیز سمن‌ها و انجمن‌های مردمی برنامه‌ها و طرح‌های مناسب‌تری از نهادهای دولتی در زمینه امور جوانان انجام داده‌اند که نشان از ظرفیت بالای آنهاست.
وی با تاکید بر لزوم توجه به امور جوانان در جامعه ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به منظور بهره‌گیری از اندیشه‌های قشر جوان باید مشاور جوان در کنار مدیران خود داشته باشند.
وی از اعلام آمادگی برای ایجاد خانه جوان در این شهرستان در صورت تامین زمین و فضای مناسب از سوی شهرداری خبرداد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

 

 

  

نشست ساماندهی امور جوانان مراغه ۱ نشست ساماندهی امور جوانان مراغه ۱ نشست ساماندهی امور جوانان مراغه ۱ نشست ساماندهی امور جوانان مراغه ۱ نشست ساماندهی امور جوانان مراغه ۱ نشست ساماندهی امور جوانان مراغه ۱
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.