به گزارش ایرنا، داور نامدار روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان اعلام کرد: : ۳۹ طرح از طرح‌های مذکور در حوزه آبخیزداری و ۳۸ طرح در دیگر حوزه های منابع طبیعی اجرا می شود که ۲۷ درصد اعتبار ۳۰ میلیارد تومان امسال به صورت نقدی تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد : پارسال هم ۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به استان تخصیص یافته و با این اعتبار، در سطح ۱۸۰ هزار هکتار از استان، عملیات آبخیزداری و منابع طبیعی آغاز شده است.

نامدار با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۶، حدود ۵۴ میلیارد تومان اعتبار جذب و ۲۵۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان انجام شده بود، بیان کرد: اعتبارات این بخش در ۲ سال گذشته در مجموع برابر با اعتبارات جذب شده در ۲۵ سال گذشته است.
وی گفت: توسعه ۸۸ هکتاری جنگل های ارسباران، تولید ۳۳۰ هزار اصله نهال جنگلی، اجرای ۲۷۸ هکتار عملیات بیولوژیکی برای افزایش عمر سد ستارخان، اجرای عملیات قرق در ۱۰ هزار هکتار مرتع، بذرپاشی مراتع در ۱۱۸۰ هکتار و اجرای عملیات حدنگاری در ۱۹۳ هزار هکتار از مراتع و جنگل های استان از مهمترین طرح هایی است که پارسال در استان اجرا شده و بخشی از آن در حال اجرا است.
نامدار همچنین با اشاره به برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی اظهار کرد: در حال حاضر برداشت آب از سفره های زیرزمینی استان ۱۳ میلیون متر مکعب بیش از میزان تغذیه سالانه این سفره هاست.

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از وسعت ۴.۵ میلیون هکتاری استان آذربایجان شرقی اراضی ملی است .
۳۰۹۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.