حسین کنگور در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه به نفع مردم هر دو طرف است، افزود: با راه‌اندازی رشته ادبیات و زبان ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا، زمینه گسترش و آشنایی با فرهنگ هر دو کشور مهیا خواهد شد.

وی اظهار داشت: توسعه همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور ایران و ترکیه بسیار مفید خواهد بود و استادانی که وارد کشور ترکیه می‌شوند با هماهنگی کنسولگری می‌توانند به دانشگاه‌های ترکیه برای تحقیق و مطالعات نیز معرفی شوند.

‌کنگور ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بتواند پل ارتباطی کشور ترکیه با دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران باشد و بدون تردید با این اقدام برقراری روابط علمی از سوی استادان و مسئولان دانشگاهی میسر خواهد شد. 

وی اضافه کرد: بسیار مشتاقیم با مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته باشیم و همچنین دوره‌های کارگاهی توسط استادان دانشگاه های ترکیه در ایران برگزار کنیم و در برگزاری کنفرانس‌های ین‌المللی همکاری و مشارکت داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، گفت: از لحاظ علمی کشور ترکیه و ایران جزو کشورهای برتر منطقه هستند و در سال‌های اخیر ترکیه رشد علمی چشمگیری داشته و ایران نیز در بسیاری از رشته‌ها جزو رتبه‌های برتر کشورهای جهان است.

عزیز جوانپور افزود: مذاکرات علمی بین دانشگاه‌های دو کشور ایران و ترکیه به رشد علمی منطقه کمک خواهد کرد و همکاری این دو کشور مسلمان موجب رشد و توسعه منطقه و بی‌ نیازی آن از سایر کشورها خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک پیکره قدرتمند علمی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یکی از بزرگ‌ترین واحدهای این مجموعه عظیم است و ظرفیت‌های موجود این مجموعه علمی می‌تواند موجب هم‌افزایی کشور ایران و ترکیه شود.

جوانپور گفت: با ایجاد زمینه همکاری مشترک بین دانشگاه‌های ترکیه و دانشگاه آزاد اسلامی، استادان و دانشجویان  میتوانند با فرهنگ و ادبیات یکدیگر آشنا شوند.

3038/3071

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.