به گزارش ایرنا، مرتضی علیخانی روز شنبه در جلسه شورای شهرستان شبستر، با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به فکر درآمدزایی و ایجاد درآمد پایدار باشند، گفت: شهرداران و دهیاران می‌توانند با استفاده از وام‌های کم‌بهره که برای سرمایه‌گذاری اختصاص داده می‌شود، برای کسب درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای شهروندان تلاش کنند.

وی همچنین از اتمام ساختمان‌های نیمه‌کاره آتش‌نشانی شهرداری‌های استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ساختمان‌های جدید آتش‌نشانی در شهرهایی که فاقد ساختمان هستند با احتساب ضرورت و فوریت با هماهنگی فرمانداری‌ها انجام خواهد شد.

علیخانی در خصوص بودجه و اعتبارات شوراهای فرادستی نیز گفت: راهکارهای قانونی در این خصوص در حال بررسی و تدوین است و چنان‌چه اعضای شوراهای اسلامی پیشنهادی در این راستا دارند، می‌توانند از طریق فرمانداری پیشنهادهای خود را اعلام کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد دوره‌های آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط شورای اسلامی استان اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال برگزار شود.

فرماندار شبستر نیز در این جلسه با تاکید بر وظایف شوراهای فرادستی گفت: مُهر شورا فقط در مکاتبات اداری و ارسال مصوبات شورا باید استفاده شود و استفاده غیر از موارد فوق ممنوع است و دستگاه های اجرائی نباید مهر و تاییدیه شوراهای اسلامی شهر و روستا را مطالبه کنند.

حسن مستفید با اشاره به تخصیص اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرها و روستاها گفت: بودجه شهرها و روستاها بر اساس شاخص جمعیت و بطور عادلانه توزیع می شود که شهرداران و دهیاران باید در نحوه هزینه کرد آن دقت کرده و درچارچوب قانون و بصورت اصولی هزینه کنند.

وی با بیان این که خودیاری در روستاهای بخش مرکزی نسبت به بخش های دیگر چشمگیر است گفت: بخش های تسوج و صوفیان نیز باید از این ظرفیت استفاده کنند تا موجبات ارائه خدمات بیشتر برای شهروندان فراهم شود.

نوروزی، رئیس شورای شهرستان شبستر نیز ضمن ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات مطرح شده در جلسات و همچنین نحوه برگزاری مرتب و منظم جلسات شورا، از حمایت فرماندار شبستر و حضور فعال معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری در جلسات شورای شهرستان تشکر کرد.

۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.