حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز جزو خط قرمزهای ایران است، افزود: هرگونه اقدام نابجا، تحریک کننده و خارج از قوانین و مقررات بین المللی در این منطقه از سوی هر کشوری که باشد، با جواب دندان شکن و محکم ایران اسلامی مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: ملت با بصیرت و بیدار ایران اسلامی و مردم ولایت مدار آذربایجان از اقدام قانونی و به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفت‌کش متخلف انگلیسی حمایت قاطعانه می کنند و به جهان اعلام می‌ کنیم هرگونه اقدام خارج از مقررات بین‌المللی در خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی نظام سلطه، پاسخی قاطع به دنبال خواهد داشت.

آل هاشم  حفظ مصالح و منافع ملی و امنیت کشتی رانی در خلیج فارس را مطالبه‌ای جهانی خواند و تصریح کرد: اولویت نخست ایران در این منطقه نیز همین موضوع است و هرگز اجازه نمی‌ دهیم حضور متکبرانه دیگران آن را خدشه‌دار کند.

وی به مطرح شدن تدریجی موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال اشاره کرد و گفت: بنده به تمام افرادی که قصد ورود به این عرصه و حضور به عنوان نامزد انتخاباتی دارند، نسبت به هزینه های هنگفت و میلیاردی هشدار می دهم.

آل هاشم توصیه کرد: مردم باید دقت کافی در این زمینه داشته باشند و از آنجائیکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ ایم و عده ای برای تبلیغات انتخابات هزینه میلیاردی می‌کنند، نباید به آنان رای داد، چون مگر حقوق چهار ساله نمایندگی مجلس چقدر است که این عده برای انتخابات چنین هزینه هایی را صرف می کنند.

وی یادآوری کرد: از مردم می خواهم به افرادی که به طور غیرمعمول تبلیغات خواهند کرد، رای ندهند، چون اگر کسی با قصد خدمت به مردم وارد عرصه شده است، نیازی به هزینه میلیاردی ندارد و نمایندگان مردم باید به گونه ای باشند که مردم از آنها خواهش کنند که وکالت آنها را بر عهده بگیرند.

آل هاشم اضافه کرد: در این رابطه امیدواریم در حوزه های مختلف انتخابیه آذربایجان‌ شرقی چنین افرادی نباشند، اما باید مردم دقت لازم را به خرج دهند.

خطیب جمعه تبریز  با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور در 5 مرداد سال ۵۸، گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در برگزاری نماز جمعه رابطه و نسبت امامت جمعه و مفهوم متعالی و مهم تشیع یعنی ولایت است.

آل هاشم با بیان اینکه مفهوم ولایت از متعالی‌ترین آموزه‌های قرآنی فرهنگ ناب اسلام است، اظهار داشت: اما فهم ریشه‌ای آن در بین امت اسلامی مغفول واقع شده است، در حالی که فهم ریشه‌ای مفهوم ولایت، حلال تمام مشکلات جامعه اسلامی است.

وی بازشناسی مفهوم ولایت در جامعه اسلامی را نیازمند بازتعریف دانست و افزود: در جامعه اسلامی باید قوانین الهی حاکم باشد و همه مسایل اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی باید براساس موازین الهی و اسلامی حل و فصل شود.

3038/518

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.