معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی  گفت: اغلب روستاهای استان به جهت ترویج فرهنگ زکات، فاقد افراد نیازمند هستند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، یونس فاتح در همایش افتتاحیه جمع آوری زکات گندم در روستای نوجه‌ده خسروشاه ضمن تاکید بر مردمی کردن فعالیت‌های کمیته امداد اظهار کرد: به منظور نبود متکدی در شهر و استان به دنبال توسعه و ترویج احسان و نیکوکاری هستیم. 
وی تاکید کرد: گسترش روح احسان و نیکوکاری در سایه تعامل کمیته امداد و خیریه‌ها بدست می‌آید که این مهم در دستور کار نهاد کمیته امداد قرار گرفته است. 
حجت‌الاسلام قاسم محمدزاده، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان نیز در این همایش روز سه‌شنبه ضمن اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر «نهضت احیاء و ترویج زکات» بیان کرد: این پیام بدون کار جهادی و برنامه ریزی محقق نمی‌شود، در کنار نیازسنجی محرومان، ظرفیت‌ها نیز شناسایی شوند. 
وی افزود: امسال برای دریافت و جمع آوری ۳۶۰ میلیارد ریال زکات برنامه ریزی کردیم که ۱۲۰ میلیارد ریال آن در سه ماهه نخستسال ۹۸ تحقق یافته است. وی با اشاره به تهیه ۱۷۰ جهیزیه از محل زکات در سال ۹۷ اظهار کرد: سال گذشته همچنین ۳۳۷ واحد مسکونی برای محرومین احداث و چهار زندانی نیز از همین محل آزاد شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.