آئین شکرگزاری برداشت گندم در روستای مزرعه حاج عابدین اهر برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در این آئین، امنیت غذایی را جزو مقوله های مهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: امنیت نظامی و امنیت غذایی مکمل همدیگر بوده و سربازان این عرصه نیز کشاورزان هستند که با تلاش و همت خود این امنیت غذایی را به نحو احسن ایجاد می کنند تا همنوعان خود در آسایش و رفاه باشند. 
اکبر فتحی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی در بخش کشاورزی به پیشرفت های زیادی دست یافته ایم که می توان به تولید 125 میلیون تن از تولیدات بخش کشاورزی اشاره کرد که قبل از انقلاب این مقدار بین 20 تا 25 میلیون تن در سال بوده است و این توفیق بزرگی در توسعه و پیشرفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی است که باید شکرگزار این نعمت ها باشیم.
وی در ادامه خواستار توجه ویژه کشاورزان به رعایت اصول علمی، استفاده از نکات فنی کارشناسان و استفاده از بذرهای اصلاح شده در جهت بالا بردن سطح کیفیت و راندمان محصولات کشاورزی شد و گفت: امیدواریم تمامی اقدامات در بخش کشاورزی به سمت و سویی پیش برود که بتوانیم با عمل به توصیه‌های کارشناسان و تلفیق تجربیات با دانش کارشناسان به عملکرد مطلوب و عالی دست پیدا کنیم.   وی در ادامه از واردات شش میلیون تن گندم به کشور نیز خبر داد و گفت: این مقدار خرید در کنار ذخیره سال‌های قبل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.    فتحی افزود: به حد کافی محصول جو در استان وجود دارد و دامداران می توانند دور از هرگونه نگرانی از قیمت محصول با گرفتن معرفی از جهاد کشاورزی و مراجعه به شرکت پشتیبانی دام و یا تعاونی های مربوطه جوی مورد نیاز دام های خود را به قیمت 1500 تومان تهیه کنند. 
در ادامه این مراسم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز گفت: برداشت گندم در این شهرستان در حال تکمیل شدن است و انتظار داریم  کشاورزان برای کشت گندم در سنوات آتی از بذرهای اصلاح شده که در مراکز توزیع عرضه می شود خریداری و برای آماده سازی زمین های خود نیز از ماشین آلات و دانش روز کشاورزی و همچنین استفاده از خاک ورزی حفاظتی که باعث ارتقاء کیفیت و راندمان محصولات آنها خواهد بود توجه ویژه داشته باشند. 
محمد اسدی از کشاورزان خواست با جدیت کامل در کلاس های ترویجی که در سطح شهرستان و روستاها توسط کارشناسان مجرب این اداره برگزار می شود شرکت کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.