مسئول بسیج دانشجویی فرهنگیان استان با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی، گفت: خصوصی‌سازی آموزش باعث ایجاد فاصله طبقاتی در حوزه تعلیم و تربیت می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی حصاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان این‌که اهمیت تعلیم و تربیت یک بحث جهانی است، گفت: از بدی دولت‌های لیبرال گفتیم اما هیچکدام تعلیم و تربیت را خصوصی سازی نکردند در حالی که در یک ناحیه از آذربایجان شرقی قریب به ۲۰۰ مدرسه پیش دبستانی و دبستان غیرانتفاعی وجود دارد، این خصوصی‌سازی باعث ایجاد فاصله طبقاتی در آموزش و پرورش می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: دانشگاه فرهنگیان سال‌هاست که با بی‌مهری‌های شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند و اگر توجهات رهبر معظم انقلاب نبود، اکنون چیزی به نام دانشگاه فرهنگیان وجود نداشت.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به دانشگاه فرهنگیان از سوی دستگاه‌های دولتی و حکومتی، متذکر شد: آینده فرزندان کشور را قشر فرهنگیان هدایت خواهند کرد.
مسول بسیج دانشجویی فرهنگیان استان با بیان این‌که سرانه دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان یک سوم دانشگاه‌های دولتی است، گفت: رابطه آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگی باید تعاملی و نزدیک باشد، در حالی که چنین نبوده و جوانگرایی صرفا در شعارهایمان باقی مانده است.
وی در ادامه به بحث خصوصی سازی شرکت‌ها در استان اشاره کرد و افزود: دادستان و استاندار محترم باید به قضیه ورود کنند و نگذارند خصوصی‌‌سازی‌ها در جهت غارت بیت المال باشد؛ همچنین مانع از آن شوند که خصوصی‌سازی، تجمیع قدرت را در اقتصاد استان در پی داشته باشد.
مسول بسیج دانشجویی فرهنگیان استان در مورد پرهیز از اشرافی‌گری نیز گفت: اشرافی‌گری تنها این نیست که مسئولان ماشین‌های چند صد میلیونی سوار شده یا خانه‌ای آنچنانی در بالاشهر داشته باشند، بلکه تفکری است که موجب می‌شود دنبال فرصتی برای منفعت شخصی خود باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حل مسئله دستفروشان در شهر اشاره کرد و افزود: امام جمعه تبریز مدت‌ها پیش در حل این موضوع تاکید داشتند اما نتیجه‌ای نداشته است؛ از زبان جنبش دانشجویی استان می‌گویم که وقتی حرف امام جمعه زمین بماند، گویا حرف ولایت زمین مانده که این موضوع از خطوط قرمز جنبش انقلابی است. 
وی خطاب به مسئولان وزارت امور خارجه گفت: مسائل مهم اسلام از جمعه معامله قرن و شیخ زکزاکی را فراموش نکنید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.