به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در دیدار با مدیران بهزیستی و تأمین اجتماعی استان به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، از خدمات و تلاش‌های خادمان این عرصه قدردانی کرد و گفت: خدمت به انسان‌های نیازمند و تلاش برای تسکین آلام دردمندان، وظیفه‌ای اخلاقی است و کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند اجر مضاعف دارند.
وی با ابراز رضایت‌مندی از عملکرد حوزه بهزیستی و تأمین اجتماعی استان، گفت: با همه کاستی‌ها و محدودیت‌ها، ارائه خدمات در این حوزه در مقایسه با سال‌های گذشته در مجموع رضایت‌بخش است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تسهیل خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف بهزیستی و تأمین اجتماعی و حفظ کرامت انسانی و احترام مددجویان تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات در این حوزه باید به نحوی باشد که محروم‌ترین و نیازمندترین افراد در اولویت قرار گیرند.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت، جلب مشارکت اجتماعی در حوزه‌های مختلف بویژه خدمات مراقبتی و درمانی را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه علاقه به کارهای خیر در حوزه درمانی افزایش یافته و برای اثرگذاری این کارها، باید نیازها را بازتعریف کنیم.
پورمحمدی با بیان اینکه سیستم تأمین اجتماعی در کشور ما مبتنی بر درمان است، افزود: کشورهای پیشرفته در این حوزه، رویکرد پیشگیرانه دارند و باید از تجربه‌های موفق دنیا در این زمینه استفاده کنیم.
محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، تعداد مددجویان تحت پوشش این سازمان را در استان، ۳۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۳۴۵ هزار نفر از بهزیستی استان خدمات دریافت کردند.
جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز با بیان اینکه ۶۹۰ هزار بیمه‌شده اصلی و در مجموع بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان هستند، افزود: در سال گذشته ۲,۵۰۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان این سازمان پرداخت شده است.
جمال‌الدین نیکنامی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هم از فعالیت دو بیمارستان و سه درمانگاه تأمین اجتماعی در تبریز و ۹ درمانگاه در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در سال گذشته در این مراکز ۱۸ هزار عمل جراحی، ۴۰ هزار مورد بستری و ۲ میلیون مورد درمان سرپایی انجام شد.
استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار از محمد زارع گوار، مدیرعامل سابق انجمن ضایعات نخاعی استان و از معلولان فعال در حوزه کارآفرینی و اجتماعی با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1212894
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.