معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان این سازمان با همکاری اساتید و کارشناسان فنی و علمی مراکز دانشگاهی در حال تدوین اطلاعات دقیق و کارشناسی معادن موثر استان است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مهرانگیز رحمانی افزود: تاکنون اطلاعات تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معادن استان که قابلیت سرمایه گذاری مطمئن دارند؛ گردآوری شده است .
وی ادامه داد: از جمله این معادن می‌توان مس هفت چشمه، طلا و مس مسجد داغی، طلا و مس انیق، آهن آستامال، طلای سوناجیل، مس گاودل، مس توپچی، مس ترکمپور و مس الوند را نام برد که سرمایه گذاری در آن‌ها دارای توجیه اقتصادی است .
وی با اشاره به اینکه اطلاعات محدوده‌های اکتشافی مانند ذخیره قطعی تا قبل از مرحله اکتشاف بصورت قطعی مشخص نیست، گفت: برای احصای اطلاعات دقیق‌تر و تکمیل عملیات اکتشافی، صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی الزامی است .
رحمانی همچنین با اشاره به تاثیر مستقیم معادن در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در استان، اظهار کرد: با فعال شدن یک معدن، زنجیره فرآوری و تولید صنعتی به‌دنبال آن ایجاد می‌شود که این مهم نوید بخش رونق اقتصادی در استان است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی استان گفت: آذربایجانشرقی رتبه نخست پتانسیل‌های بالقوه طلا در کشور را به‌خود اختصاص داده و از آنجا که استحصال طلا عمدتا همراه با سایر عناصر فلزی مانند مس، نقره، مولیبدن و نظایر آنهاست؛ این موضوع نیز جز قابلیت‌های مضاعف سرمایه گذاری در استان محسوب می‌شود .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.