نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز با حضورمعاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز گشایش یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه صنایع دستی می‌تواند نقش بسیار موثری در رونق اقتصاد بدون نفت و تولیدات داخلی داشته باشد، اظهار کرد: فعالیت در حوزه‌ی صنایع دستی، زمینه‌ی اشتغال زایی را نیز فراهم کرده و همچنین هنرمندان فرهنگ و سنت خود را در قالب هنر، اشاعه می‌دهند.
مرتضی آبدار با بیان این‌که هنرمندانی از ۳۱ استان در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: فرهنگ سازی در این رابطه بسیار اهمیت داشته و تا زمانی که عموم مردم اهمیت استفاده از جنس ایرانی و صنایع دستی را باور نکنند، حمایتی از این حوزه نخواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: صنایع دستی نقش موثری در رونق تولید و اشتغال در تمامی شهرها و روستاها دارد و برای حمایت و رونق آن نیازمند مشارکت مردم در این حوزه هستیم.
وی تاکید کرد: معتقدم هر ایرانی باید در سبد خرید خود جایگاهی برای خرید صنایع دستی هنرمندان کشور داشته باشد.  
گفتنی است، «نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز» از 11 تا 15 تیر ماه از ساعت 16 الی 22 در نمایشگاه بین المللی تبریز میزبان علاقه‌مندان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.