مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم مقابله با رواج فرزندخواندگی غیر قانونی گفت: این اداره کل به موضوع خشونت علیه کودکان مداخله کرده و از کودکانی که خشونت دیده‌اند، حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجا شرقی، محسن ارشدزاده در همایش تخصصی حقوق کودک، با بیان این‌که سازمان بهزیستی در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی کودکان ورود کرده است، گفت: این سازمان قبل از تولد کودک و بعد از تولد برای حمایت از کودکان مداخله می‌کند و برنامه‌هایی از جمله مشاوره‌ی پزشکی قبل از تولد تا زمان تولد کودک، در راستای تامین سلامت جسمی، ذهنی و پیشگیری از معلولیت کودکان ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی بیش از 20 سالی می شود که برنامه‌های مختلف غربالگری را برای کودکان انجام می دهد و تمامی این برنامه‌ها برای رشد کودکان موثر واقع می‌شود.
ارشدزاده با بیان این‌که تاکنون 30 درصد کودکان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قبل از ورود به دبستان قرار گرفته‌اند، افزود: شاخص توسعه یافتگی یک کشور تحت پوشش قرارگرفتن ۷۰ درصد کودکان از آموزش‌های قبل دبستان است از این‌‌رو ما برای رسیدن به این هدف نیاز به کار زیادی داریم.
وی دربخش دیگر سخنان خود، گفت: بهزیستی برای جلوگیری از سوء تغذیه در مهدکودک‌های روستایی و مناطق حاشیه نشین یک وعده غذای گرم به کودکان ارائه میدهد.
مدیرکل بهزیستی استان  با بیان این‌که کودکان معلول متولد شده نیاز به حمایت دارند، افزود: سازمان بهزیستی برنامه آموزشی و توانمند سازی برای حمایت از این افراد نیز ارائه می‌دهد.   وی با بیان این‌که تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۸۰درصد کودکان تحت سرپرستی بهزیستی به خانواده‌های جایگزین برگردانیم، افزود: مسئولیت حمایت از کودکان بی سرپرست برعهده‌ی بهزیستی است و روند پذیرش این کودکان توسط بهزیستی و براساس احکام قضایی انجام می‌شود.

وی پایین آمدن سن اعتیاد در کودکان را نیز یکی دیگر از چالش‌های حقوق کودکان عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از کودکان از مادر معتاد متولد شده و از بدو تولد با اعتیاد درگیر می‌شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.