مشاور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری با بیان این‌که آمار طلاق در ازدواج های زود هنگام بسیار زیاد است، گفت: میزان اختلافات بین زوجین در ازدواج زود هنگام بسیار شدید بوده و آسیب‌هایی که در این نوع ازدواج به سلامت جسمی دختر وارد می‌شود، زیاد است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد مهدی مقدادی در همایش تخصصی حقوق کودک، با بیان این‌که فرد در بحث ازدواج و خانواده باید به رشد لازم برسد تا بتواند مسئولیت‌های زندگی را به خوبی ایفا کند، گفت: ازدواج زود هنگام یکی از معضلات اجتماعی کشور است، کودکان به عنوان سرمایه اجتماعی همواره باید مورد حمایت قرار بگیرند.
 وی افزود: همه در قبال کودکان مسئولیت داریم، متاسفانه پیامدهای ناگواری در ازدواج زودهنگام به وجود می‌آید در این نوع ازدواج کودک را از دنیای کودکی خود در  فضای متفاوتی قرار می‌دهیم که این خود نوعی آسیب است.
 مشاور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری  با تاکید بر این‌که ازدواج زودهنگام به سلامت جسمی کودکان آسیب می زند، گفت: علاوه بر بلوغ سنی شرایط کامل عقلی و روحی و جسمی برای ازدواج امری ضروری است.
 وی بیان کرد: در زمینه حقوق کودکان رشد خوبی داشته‌ایم اما هنوز آمارها نگران کننده است.
 مقدادی با بیان این‌که ۴۰ درصد کودکان از ازدواج زودهنگام ناراضی هستند، گفت: ۶۸ درصد این ازدواج‌ها به علت پندارهای ذهنی بوده است.
 وی با بیان این‌که آذربایجان‌ شرقی در زمینه ازدواج زودهنگام و کودک همسری  وضعیت خوبی نداشته و جزو دومین استان کشور در کودک همسری است، گفت بعد از خراسان رضوی  آذربایجان شرقی در ازدواج کودکان دارای رتبه‌ی دوم است.
مشاور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری  با تاکید بر این‌که آموزش‌های علمی در رابطه با زود ازدواج زودهنگام در جامعه باید ترویج پیدا کنند، گفت: مراکز علمی می‌تواند در این زمینه مشارکت کنند دولت در انجام کارها و امور ظرفیت محدودی دارد و نمی‌توان همه چیز را از دولت انتظار داشت.
وی ادامه داد: با ایجاد شبکه‌های مردمی و فعالیت‌های وکلا و فرهیختگان در بحث حقوق کودک، بسیاری از مسائل حل می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.