میزان پیشرفت فاز پنجم پروژه همکاری در احیاء دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی و برنامه ریزی به منظور اجرایی کردن فاز ششم با حضور اعضای کارگروه ملی راهبری پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا علی ارواحی- مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران - از برگزاری نوزدهمین جلسه کارگروه ملی راهبری پروژه با حضور نمایندگان و مدیران ستاد احیای دریاچه ارومیه، ادارات کل محیط زیست، جهاد کشاورزی و استانداری استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و مشاوران ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در محل اداره کل محیط زیست آربایجان شرقی خبر داد. طی این نشست پیشرفت اجرایی فاز پنجم پروژه «همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق  مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی» و برنامه‌ریزی به منظور اجرایی کردن فاز ششم آن شامل انتخاب روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه و چگونگی انجام کار با شرکت‌های فنی مهندسی محلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با توجه به مطالعه انجام شده در ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص حسابداری آب و تعیین نقاط حساس منطقه به منظور کاهش مصرف آب، مقرر شد روستاهای جدید فاز ششم پروژه با توجه به این مطالعه انتخاب شوند.

طی این نشست مشاور ملی پایش آب پروژه مذکور از طریق انجام نظرسنجی از اعضای کارگروه، به تعیین روش انجام کار در فاز ششم مبنی بر تاکید بیشتر بر آموزش و نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های مجری محلی در سایت‌های پروژه پرداخت.

تاکنون بیش از ۳۰ شرکت مجری محلی در فرآیند اجرای پروژه «همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی» در منطقه مشغول به کار بوده‌اند.

در ادامه این نشست، نقطه نظرات اعضای کارگروه برای بهبود روند اجرای اقدامات آتی پروژه اعلام و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی ارواحی در خصوص اهداف پروژه گفت: در این پروژه کوشش می‌شود تا با استفاده از تکنیک‌های کشاورزی پایدار که بر پایه آموزش و مشارکت کشاورز است، ضمن حفظ منافع و درآمد کشاورزان، مصرف منابع آب و نهاده‌های کشاورزی در سطح مزرعه کاهش یابد و از این طریق بخشی از حق آبه دریاچه ارومیه نیز تامین شود


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.