رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۶ هزار نفر به کلینیک تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مراجعه کردند، در این مرکز علاوه بر کمک به حل مشکل ناباروری، به زوجین نابارور بی‌بضاعت واجد شرایط نیز از طریق بیمه برکت کمک می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: سازمان جهاد دانشگاهی در شانزدهم مرداد ۵۹ به فرمان امام (ره) تشکیل شد و زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی اداره می‌شود.
 وی با اشاره به نقش این نهاد در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: این نهاد به عنوان ستاد پشتیبانی از جنگ در اعزام دانشجو به جبهه نقش داشت و رابط بین دانشگاه و صنعت است.
وی اظهار کرد: معاونت‌های فرهنگی پژوهشی، آموزشی، تجاری‌سازی و پشتیبانی بخش‌های مختلف این نهاد را تشکیل می‌دهند که معاونت پژوهشی دارای بخش‌های خدمات تخصصی، مرکز درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی، پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی و مرکز انرژی‌های تجدیدپذیر است.
محسنی به برخی فعالیت‌های معاونت پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی کارگاه تولید نافی خمپاره با همکاری دانشگاه تبریز و راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیک و آزمایشگاه ژنتیک پزشکی برای اولین بار در شمال غرب کشور در سال ۶۹ و راه اندازی بخش تشخیص اختلالات ژنتیکی جنین در سال گذشته از جمله اقدامات این معاونت از بدو تاسیس تاکنون به شمار می‌آید.
 وی افزود: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی از سال ۹۰ تاسیس شده و دارای آزمایشگاه جنین شناسی و ژنتیک بوده و با توجه به اعتماد مردم به این مرکز، تعداد مراجعان سال به سال رو به افزایش است.
 محسنی در ادامه با بیان اینکه از هر هشت زن یک نفر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارد، گفت: مرکز تشخیص و درمان سرطان سینه سازمان جهاد دانشگاهی در راستای پیشگیری از سرطان سینه و تشخیص زودهنگام آن فعالیت می‌کند.
 وی در ادامه با اشاره به خدمات آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر از خدمات آموزشی این‌سازمان‌بهره‌مند می‌شوند. برگزاری آزمون استخدامی برای ادارات شرکت‌های دولتی و غیردولتی، جایگزینی سرفصل‌های آموزشی زبان انگلیسی و تربیت مربی قرآنی و برگزاری سمینارها و همایش‌های تخصصی از جمله اقدامات آموزشی این نهاد به شمار می‌آیند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.