نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: موفقیت در ساقط کردن پهپاد جاسوسی در نزدیکی آب‌های جمهوری اسلامی ایران و خط ممنوعه‌ای که نباید وارد می‌شدند، افتخاری بزرگی برای ایران است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: این پهپاد به وسیله سامانه سوم خرداد که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۹۴ مورد بهره برداری قرار گرفته بود، مورد هدف قرار گرفت و موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شد.
وی در ادامه با قرائت بخشی از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد شهید چمران، افزود: با قرائت این پیام می‌توان به عظمت این مرد الهی پی‌برد، امام راحل اهل تمجیدهای مبالغه آمیز نبود و تعاریف ایشان از اشخاص حساب شده بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث تاریخی و ترورهای ششم و هفتم تیر ماه اشاره و تصریح کرد: حادثه تاریخی ششم تیر ماه یادآور یکی از حوادث تلخ ایران و سندی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است، در ششم تیرماه سال ۶۰ رهبر معظم انقلاب به دست تروریست‌های وابسته به استکبار در مسجد ابوذر تهران ترور شدند و فردای آن روز نیز انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد و منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد.
آل هاشم اضافه کرد: مراسم سالگرد شهید آیت الله بهشتی، روز پنجشنبه از ساعت ۱۱ الی ١٣ در مسجد مقبره تبریز برگزار می‌شود.
وی در ادامه با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف در ادارات دولتی متذکر شد: وضعیت عفاف و حجاب کارکنان ادارات، بیمارستان‌های دولتی و فرودگاه‌ها که کارمندان دولت به شمار می‌آیند، مناسب نیست و باید اول این محل‌ها را کنترل کنیم.
وی در پایان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی خاطرنشان کرد: این اقدام یک کار فرهنگی بسیار مهم و ارزشمندی بود که بسیار بی سر و صدا انجام شد، در این جشنواره ۷۱ هنرمند از ۳۰ کشور جهان حضور داشتند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه با برشماری برخی مناسبت‌های فرهنگی هفته، ویژه برنامه‌های گرامیداشت این مناسبت‌ها را تشریح کرد.
 وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:‌ در این جلسه بر نقش مهم و تعیین کننده نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار دانشگاهی این استان تاکید شد.
 وی ادامه داد: همچنین در این جلسه تاکید شد که راهکارهایی که سبب شده‌اند تبریز به شهر بدون گدا و بدون معتاد متجاهر معروف شود، ادامه یابد.
 محمدپور در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه علمی و مشورتی با حضور اعضای شورای فرهنگی استان در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: سه گروه شامل گروه هویت فرهنگی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، سرمایه و نشاط اجتماعی و معنویت و اخلاق برای پیگیری این کارگروه تشکیل می‌شودـ
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.