رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تبریز با بیان این‌که اکثر اختلافات خانوادگی ناشی از فقر مهارت‌های زندگی است، گفت: در محاکم خانواده تبریز بیشتر دعوی در مورد سوءرفتار، سوء تفاهم و رفتارهای ناهنجار است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا محمودیان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان این‌که تعیین مهریه به یکی از ناهنجاری‌های جامعه بدل شده است، اظهار کرد: امروزه، مهریه به جای آنکه موجب دوام و قوام زندگی باشد، بلای جان جوان‌ها شده است.
وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه معاملات و روابط معاملاتی مردم نیز تاکید کرد و گفت: اگر در این رابطه فرهنگ‌سازی شود، ۶۰ الی ۷۰ درصد مشکلات و اختلافات حل می‌شود.
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تبریز با بیان این‌که طی یک سال اخیر پنج هزار و ۳۲۲ فقره پرونده به محاکم حقوقی تبریز وارد شده است، افزود: حدود ۹۰ درصد این پرونده‌ها با میانگین ۱۰۰ روز، رسیدگی شده‌اند.
وی با بیان این‌که ۱۰ شعبه خانواده در حوزه مجتمع‌های قضایی خانواده در تبریز فعالیت می‌کنند، گفت: طی یک سال اخیر ۱۹ هزار و ۶۲۲ فقره پرونده وارد این مجتمع‌ها شده که ۱۹ هزار و ۳۴۰ مورد آن‌ها با میانگین رسیدگی ۴۷ روز، حل و فصل شده است.
وی در خصوص پرونده‌های محاکم کیفری تبریز نیز بیان کرد: طی یک سال اخیر، ۹۸ هزار و ۷۳۸ فقره پرونده وارد این محاکم شده و بیش از ۱۰۰ هزار فقره پرونده نیز مختومه شده است.
وی با بیان این‌که اجرای احکام سخت‌ترین مرحله دادرسی است و کلیه زحمات در این مرحله نتیجه می‌دهد، افزود: طی یک سال اخیر، ۱۳ هزار و ۵۳۸ فقره پرونده وارد اجرای احکام شده و ۹ هزار پرونده نیز مختومه شده است.
محمودیان خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف تبریز نیز از ۳۱ هزار پرونده ورودی در یک سال اخیر، ۱۵ هزار پرونده مختومه شده است و همچنین ۱۵۰ نفر نیز ناشی از اجرای حکم مدنی در تبریز بازداشت شده‌اند.
وی به بازداشتی‌های ناشی از محکومیت عدم پرداخت مهریه در تبریز نیز اشاره کرد و افزود: ۵۲ فقره بازداشت در این رابطه داشتیم که ۲۸ نفرشان در نتیجه تقسیط آزاد شده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.