دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی بیماری های عروق ریوی از برگزاری این رویداد علمی تخصصی طی روزهای ششم و هفتم تیرماه در هتل پارس تبریز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر فرید رشیدی با اشاره به سابقه برگزاری این کنگره گفت: در نخستین کنگره عنوان «فشار خون ریوی» برای این رویداد علمی انتخاب شده بود اما در کنگره های دوم و سوم سعی کردیم عنوان جامع‌تری را برای این کنگره در نظر بگیریم و بیماری‌های عروق ریوی به عنوان محوره کنگره مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: بیماری‌های عروق ریوی شامل دو عنوان اصلی فشار خون ریوی و آمبولی ریوی که حوزه فشار خون ریوی در پنج دسته اصلی شامل فشار خون شریان ریوی، فشار خون ریوی ناشی از بیماری های قلب چپ، فشار خون ناشی از بیماری های درگیر کننده ریه مثل برونشیت مزمن، فشار خون ناشی از آمبولی های مزمن عروق ریه است.
دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی بیماری های عروق ریوی از حضور ۱۲ سخنران از ۸ کشور دنیا در این کنگره خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در طی سال های گذشته تلاش های زیادی در داخل کشور در خصوص بیماری های عروق ریوی صورت گرفته است از این رو کشور ما به عنوان یکی از کشورهای فعال در این حوزه شناخته می شود و بسیاری از پزشکان برجسته این حوزه برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند.
رشیدی با اشاره به اینکه اغلب سخنرانان این کنگره از نویسندگان آخرین راهکارهای تشخیصی و درمانی بیماری‌های عروق ریوی هستند، خاطرنشان کرد: در این کنگره میزبان متخصصانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، جمهوری‌چک، اتریش، بلژیک، ایتالیا، ترکیه و ژاپن هستیم.
وی همچنین از ارسال ۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: از این تعداد مقاله ۱۰ مقاله پذیرش شده و به صورت پوستر در روز اول کنگره ارائه می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری هفت پنل تخصصی در این کنگره گفت: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی است و شامل گروه‌های هدف متخصصین ریه، قلب، داخلی، زنان، رادیولوژی و پزشکان عمومی از سراسر کشور بوده و همچنین امکان ثبت نام در محل برگزاری کنگره نیز برای علاقمندان میسر است.
وی با اشاره به تفاوت اصلی این کنگره با کنگره‌های قبلی گفت: در این کنگره همکاری بسیار نزدیکی با انستیتو جهانی تحقیقات بیماری عروق ریوی صورت گرفته است؛ به طوری که این کنگره به عنوان یکی از برنامه‌های سالانه انستیتو جهانی تحقیقات بیماری‌های عروق ریوی در سال ۲۰۱۹  اعلام شده است و حدود یک سوم از سخنرانان به دعوت این مجموعه در این کنگره حضور می‌یابند و حمایت‌های مادی و معنوی این انستیتو را در کنگره حاضر شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.