نمایشگاه آثار عکاسی استاد محمدعلی جدیدالاسلام با عنوان «زنده نامان» در تبریز گشایش یافت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، استاد برجسته عکاسی در تبریز گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ قطعه عکس هنرمندان در حال حیات تبریز در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی متر، ۴۰ عکس در ابعاد ۶۰ در ۸۰ و ۱۰ عکس مستند اجتماعی و طبیعی در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی متر به نمایش گذاشته شده است.
جدیدالاسلام افزود: ۵۰۰ اثر عکاسی از هنرمندان آماده برای نمایش بود که به علت محدودیت جا و کمبود قاب عکس، تنها موفق به نمایش ۱۵۰ قطعه عکس شدیم که در مراحل بعدی عکس بقیه هنرمندان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه نمایش عکس سایر هنرمندان نیز در قالب نمایشگاه‌های فصلی دایر می‌شود، اظهار کزد: نمایشگاه عکس "زنده نامان ۲" نیز اواخر شهریور برای معرفی هنرمندان آذربایجان و ایران و نمایشگاه عکس "زنده نامان ۳" نیز برای معرفی هنرمندان ایران و جهان اواخر آذر امسال برگزار می‌شود.
استاد برجسته عکاسی در تبریز، هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را شناساندن هنر عکاسی پرتره به نسل جدید و به تصویر کشیدن ویژگی‌های شخصیتی هنرمندان تبریز، استان، ایران و جهان به مردم و علاقه مندان به این هنر اعلام کرد.
جدیدالاسلام ادامه داد: این نمایشگاه تا ششم تیر جاری در گالری "استاد یاسمی" خانه فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنب کلانتر کوچه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید علاقه مندان دایر است.
وی با اشاره به اینکه پیش از نمایشگاه "زنده نامان"، نمایشگاه عکس "زنده یادان" نیز برگزار شده بود، گفت: استقبال مردم و علاقه مندان در افتتاحیه نمایشگاه زنده یادان بیشتر از نمایشگاه زنده نامان بود و این موضوع بیت "کاشکی اهل هنر را مردمان مرده دوست در زمان زندگانی مرده می پنداشتند" را در ذهن تداعی می کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.