رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز از برپایی ۲۶ چادر (ایستگاه) در سطح شهر برای کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال زنان باردار و بیماران کلیوی خبرداد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی عبادی در حاشیه تور رسانه‌ای خبرنگاران و بازدید از ایستگاه‌های کنترل فشار خون در سطح شهر تبریز اظهار کرد: ایستگاه‌های کنترل فشار خون در مناطق پرتردد شهر مانند مراکز خرید برپا شده‌اند، علاوه بر این، طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در تمامی پایگاه‌های بهداشتی درمانی و مراکز جامعه سلامت تبریز (۱۱۱ مرکز)، تمامی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دانشگاهی نیز اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت ۱۷۰ هزار نفری روستایی شهرستان تبریز، فشار این افراد نیز توسط بهورزان و پزشکان کنترل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی جامعه هدف این طرح بوده و از تمامی همکاران دانشگاهی، پزشکان پرستاران، دانشجویان سال آخر رشته‌های پرستاری و پزشکی، بسیج و برخی سمن‌ها نیز در اجرای این طرح بهره گرفته شده است.
عبادی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون بالا باشند، خوشبختانه در استان ما اقدامات خوبی در این زمینه انجام و حدود ۲۴۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون در استان شناسایی شده است، همچنین پیش بینی می‌شود که حدود ۸۰ هزار نفر در استان مبتلا به فشارخون بالا باشند که هنوز شناسایی نشده‌اند.
وی تاکید کرد: امیدواریم اجرای این طرح در شناسایی موارد جدید ابتلا به فشارخون بالا کمک کننده بوده و با اقدامات درمانی و پیشگیری کننده از عوارض ابتلا به فشارخون بالا مانند سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری شود.
وی در پایان با اشاره به امکان ثبت فشار خون در سامانه خود اظهاری بیان کرد: واجدین شرایط می‌توانند با کنترل فشار خون خود در منزل، آن را در سامانه salamat.jov.ir ثبت کنند.
 دکتر سید جمال‌الدین حسینی اقدم، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه با بیان این که برای کنترل فشار خون نیاز به شرایط بدنی خاصی نیست، اظهار کرد: در علم طب تاکید بر این است که فشار خون بیمار باید در حالت آرامش کنترل شود، از این به افرادی که برای کنترل فشار خون مراجعه می‌کنند، توصیه می‌شود پس از چند دقیقه استراحت اقدام به این کار کنند.

 وی خاطر نشان کرد: در صورت بالا بودن فشار خون پیامکی به افراد ارسال شده و مسیری که باید طی کنند، ترسیم می‌شود.
همزمان با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، تعدادی از خبرنگاران در قالب تور رسانه‌ای از ایستگاه‌های کنترل فشارخون (کلینیک شیخ‌الرییس، روگذر آبرسان، فروشگاه رفاه شعبه راهنمایی و پارک ائل‌گلی تبریز) بازدید کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.