معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرپذیری صنایع دستی از حرکت جامعه به سوی استفاده از روش‌های نوین بیان کرد: با توجه به برگرفته شدن صنایع دستی از هویت و اصالت گذشته یک ملت، حفظ آثار و هنرها به شکل اصلی در کنار تسهیل مراحل تولید آن‌ها امری ضروری است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: صنایع دستی جزو صنایع پاک و ارزشمندی است که به واسطه آن می‌توان علاوه بر رونق اقتصاد خانوارها، حرکتی نو در چرخه اقتصادی کشور ایجاد کرد. 
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین رسالت‌های میراث فرهنگی، فرهنگ‌سازی و تعریف کاربردی صنایع دستی در جامعه است، افزود: نباید عملکردگرایی در حوزه صنایع دستی، حس زیبایی شناسی را در آثار تقلیل دهد، به همین منظور با فرهنگ‌سازی و تعریف صحیحی از کاربرد صنایع دستی در جامعه می‌توان جایگاه واقعی هنر دست هنرمندان این سرزمین را در جامعه بازسازی کرد که میراث فرهنگی کشور و استان در این امر نقش بسزایی دارد. 
وی با بیان اینکه نگرش کاربردی عموم به تولیدات هنری، لازمه رونق تولید صنایع دستی استان است، ادامه داد: در راستای رونق تولید صنایع دستی باید نگرش عموم به استفاده از صنایع دستی تغییر پیدا کند، تا با فراگیر شدن استفاده از صنایع دستی شاهد افزایش تقاضا برای تولید و عرضه این مصولات باشیم. 
رحمتی در خاتمه با اشاره به احداث شهرک‌های صنایع دستی در سه مبدا ورودی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم اختصاص مکانی مستقل برای تولید و عرضه مستقیم صنایع دستی استان، طرح احداث سه شهرک صنایع دستی سال گذشته به تصویب رسید که اکنون شهرک صنایع دستی قزلجه میدان تبریز کلنگ زنی شده و احداث و کلنگ‌زنی شهرک‌های صنایع دستی بعثت و کندوان در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.