معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم راه‌اندازی صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی در مناطق مختلف تأکید کرد و از آمادگی استانداری برای حمایت از بازارچه‌های محلی عرضه مستقیم این محصولات خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان  شرقی، جواد رحمتی در بازدید از محل برگزاری جشنواره سیر تیمورلو و قراغیل در شهرستان آذرشهر، پیشنهاد کرد به منظور ایجاد رونق بیشتر و سامان‌دهی تولید و عرضه سیر به‌عنوان محصول بومی منطقه، بازارچه محلی با مشارکت مردم و دست‌اندرکاران این امر راه‌اندازی شود.
رحمتی اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری حمایت لازم را در جهت ایجاد این بازارچه‌ها در قالب اعطای تسهیلات و کمک به زیرساخت‌های آن به‌عمل می‌آورد.
وی تأکید کرد: با توجه به اشتغال هزاران نفر از مردم این منطقه در این زمینه باید نسبت به ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی از طریق صنایع تبدیلی و بسته‌بندی اقدام شود.
گفتنی است دومین جشنواره سیر تیمورلو و قراغیل با هدف با هدف برند سازی این محصول و رونق بخشیدن به اقتصاد کشاورزی منطقه برگزار شد.
هم‌اکنون شهر تیمورلو به قطب سیر آذربایجان و ایران تبدیل شده و سالانه قسمت زیادی از محصولات تولیدی این شهر به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.