فاز اجرایی طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» با حضور فرماندار تبریز، کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و کارکنان فرمانداری تبریز آغاز شد. 
بهروز مهدوی، فرماندار تبریز در حاشیه اجرای این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح با هدف آگاهی از وضعیت جسمی افراد اجرا می‎شود، گفت: متاسفانه امروزه آمار ابتلا به فشار خون بالا در کشور ما بالا بوده و از مردم تقاضا می‎کنیم که همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند.     وی با اشاره به آمادگی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی برای کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال، گفت: افراد می‎توانند با مراجعه به این مراکز از وضعیت جسمی و میزان فشار خون خود با خبر شده و در صورت بالا بودن فشار با تداوم درمان از عوارض آن پیشگیری کنند.     وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و ادارات همکاری لازم در این زمینه را داشته و امکانات را به این منظور فراهم کنند. 
گفتنی است؛ طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» از امروز تا پانزدهم تیر ماه اجرا می‎شود و گروه هدف این طرح، افراد بالای 30 سال، بیماران کلیوی و خانم‎های باردار هستند.
محل مراجعه افراد برای کنترل رایگان فشار خون کلیه مراکز و پایگاه های سلامت و ایستگاه های ثابت و سیار شهری و روستایی و بیمارستان هاست.
 سامانه ثبت فشارخون به شیوه خود اظهاری نیز salamat.gov.ir است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.