معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با تولید 90 هزار تن تخم مرغ رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اذربایجان شرقی، حبیب شریفیان در نشست بررسی مشکلات مرغداریهای تخم‌گذار مراغه ضمن بیان این مطلب افزود: این استان با تولید سالانه بیش از 90 هزار تن تخم مرغ در رتبه سوم کشور قرار گرفته و 10 درصد کل تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: حمایت از تولیدکنندگان تخم مرغ و طیور از جمله رویکردهای دولت و جهادکشاورزی در استان است.
شریفیان ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی برای حمایت از این واحدهای تولیدی، 22 هزارتن نهاده از محل تعهدات قبلی تامین شده که از این میزان تاکنون 10 هزارتن دریافت شده و در سالجاری نیز 17 هزارتن نهاده دیگر به عنوان تعهدات جدید در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: متاسفانه در زمینه تامین نهاده‌های طیور از جمله ذرت و سویا هم اکنون به واردات آن‌ها از کشورهای خارجی وابسته هستیم که در این راستا نیز برخی مشکلات در زمینه توزیع، حمل‌ونقل و برخی بدقولی‌ها و سوء اسطه‌ها و واردکنندگان وجود دارد.
وی گفت: دولت و جهادکشاورزی با همراهی و همکاری نهادهای نظارتی در صدد برخورد با سوء استفاده و سودجویی‌ها در زمینه نهاده‌های دام و طیور است.
شریفیان افزود: در زمینه واردات نهاده های مورد نیاز طیور در این استان هیچ محدودیتی وجود نداشته و از آن استقبال می‌شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه تولید تخم مرغ در استان گفت: جوجه‌ریزی‌های خارج از شبکه و کاهش قیمت تخم مرغ در بازار و نیز عدم وجود زنجیره تولید از مهم ترین مشکلات در واحدهای تولیدی است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: براین اساس و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با واحدهای تولید تخم مرغ فاقد مجوز برخورد شده و آنها را ملزم به رعایت قوانین و مقررات خواهیم کرد.
شریفیان اضافه کرد: کاهش سن تولید تخم مرغ در مرغداری های تخم گذار به زیر 90 هفته و فراهم آوردن امکان صادرات این محصول از جمله رویکردهای جهادکشاورزی استان برای حمایت از تولیدکنندگان و تعادل در بازار است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید تخم مرغ در شهرستان مراغه گفت: سالانه 15هزار تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می شود که بیش از 16درصد تولید این محصول در استان را شامل شده و مراغه رتبه دوم استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت از بخش های تولید طیور این شهرستان گفت: برای این منظور، نهاده های ویژه بخش طیور با حمایت و نظارت جهادکشاورزی در بین واحدهای تولیدی توزیع شود.
حمید شکری افزود: در زمینه خوراک دام نیز جهادکشاورزی باید به صورت جدی و عملی برای تامین نهاده ها اقدام کند.
وی اضافه کرد: نظارت بر نهاده های دام و طیور و پیشگیری از سو استفاده برخی واسطه ها از واردات این محصولات، مورد توجه دستگاه های متولی امر قرار گیرد تا شاهد رونق تولید و توسعه آن باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.