حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی‌ آل‌ هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: بعد از گذشت چند روز از لفاظی های متعدد ترامپ و دولت وی مبنی بر خطر حمله نظامی به ایران، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که دولت ترامپ هم اکنون به دنبال تنش‌زدایی با ایران می‌ باشد.
وی اظهار داشت: عقب‌ نشینی ترامپ از اظهارات سخیف و تهدیدات گستاخانه علیه جمهوری اسلامی در قالب جنگ نظامی و راه انداختن هجمه وسیع علیه ایران با هدف عملیات روانی و رسانه ‌ای بود.
آل هاشم یادآوری کرد: ترامپ در چرخش مواضع آشکار خود علیه ایران، در گفت ‌وگویی اعلام کرد که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست و حتی به نقل از منابع آگاه و موثق، دیپلمات‌ها، ارتش و دولت ترامپ درصدد کاستن این تنش‌ها هستند و حتی وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات اروپایی خواسته است تا برای کاهش تنش با جمهوری اسلامی ایران به آنها کمک کنند.
وی تصریح کرد: این چرخش مواضع و تغییر آهنگ تهاجمی آمریکا علیه ایران نتیجه تدابیر و دوراندیشی هوشمندانه مقام رهبری است که باید قدردان چنین نعمتی برای نظام باشیم.
آل هاشم با بیان اینکه رهبر انقلاب رویکرد طرح مذاکره و عقب ‌نشینی در مقابل آمریکا را سم دانسته ‌اند، اظهار داشت: حتی در شیوه جدید برخورد آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با دولت فعلی را نیز از سم بدتر می‌ دانند که باید با عمل به این توصیه ها مسیر پیشرفت و اقتدار انقلاب را سریع تر پیمود.
وی گسترش روحیه مقاومت در بین مردم و جوانان ایران اسلامی را از دیگر عوامل دانست که جرات حمله نظامی از آمریکا و حامیان منطقه‌ ای را از آنها گرفته است.
خطیب جمعه تبریز به پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و آمادگی بالای دفاعی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بها دادن به جوانان در عرصه های مختلف می تواند این پیشرفت ها را چند برابر کند.
آل هاشم به تحرکات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در خاک سوریه اشاره کرد و افزود: مدتی است که این رژیم منحوس حملات موشکی و پهپادی علیه سوریه راه‌اندازی کرده که با واکنش سخت پدافند هوایی مواجه شده است و به نظر می ‌رسد صهیونیست‌ها با این اقدامات به دنبال ماجراجویی جدید هستند چون در شرایط دشوار سیاسی و اقتصادی قرار گرفته ‌اند.
وی اضافه کرد: مقامات رژیم صهیونیستی تلاش می کردند موضوع تهدیدات آمریکا علیه ایران را به ماجراجویی تبدیل کنند و آمریکا را علیه جمهوری اسلامی تحریک و ترغیب کنند که محور مقاومت در مقابل این حرکات ایستاده است.
آل هاشم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: دشمن بعثی با حمایت شرق و غرب با هدف نابودی نظام اسلامی و تجزیه کشور جنگ تحمیلی را شروع کرد و خرمشهر را به اشغال درآورد اما تنها پس از چند ماه با عملیات بیت‌المقدس که در آن رزمندگان اسلام رشادت های بی مانندی به ثبت رساندند، آزاد شد.
وی با بیان اینکه بیش از سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی گذشته است اما متاسفانه به خوبی و در شان این دوران و دلاوری ایثارگران نتوانسته ‌ایم آن را به نسل جدید معرفی کنیم، بر تبیین و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل های جدید و جوان تاکید کرد.
آل هاشم گفت: باید توجه داشت که هویت نسل جدید با ایثارگری و دفاع مقدس گره خورده است و برای اینکه راه آنها را طی کنیم باید مسیر شهدا برای جوانان امروز تبیین شود.
وی در بخشی از سخنان خود از تحرکات برخی افراد برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: در حالی که ماه ها برای این انتخابات باقی است، نباید برادران و خواهرانی که قصد نامزدی دارند از هم اکنون وارد عرصه شده و فضای کشور را انتخاباتی کنند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.