به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی شامگاه چهارشنبه در نشستی با حضور آیت الله محمد تقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان، بخشدار مرکزی مرند و تعدادی از روسای ادارات در روستای گلین قیه اظهار داشت: مسوولین ادارات، نگاه ممنوعیتی به موضوعات نداشته و در پی راهکار و شیوه ای برای حل مشکلات در روستاها باشند.
وی افزود: داشتن حس واحد، اتحاد و همدلی عامل توسعه در شهرستان است و می توان از طریق آن رفع مشکلات را تسریع کرد.
فرماندار ویژه مرند در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای روستاهای شهرستان گفت: روستاهای ما دارای ظرفیت های فراوانی هستند که زمینه خوبی برای رشد و توسعه دارند، از جمله روستای النجق که ضمن برخورداری از طبیعت زیبا، در مسیر تردد به سمت مرکز استان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراها باید ذهنیت و افکار عمومی روستاییان را نسبت به خواسته ها تغییر دهند تا بتوان با رسیدن به رشد کالبدی، بستر لازم برای ایجاد تغییر و تحول را فراهم کرد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به لزوم تغییر در الگوی مصرف آب گفت: در حدود 100 درصد آب مرند از سفره های زیرزمینی تامین می شود و از ظرفیت 300 متری، برداشت آب به 280 متر رسیده است که خود تهدیدی برای آب شهرستان است.
فرماندار ویژه مرند تاکید کرد: مسوولین سعی کنند فرهنگ تغییر شیوه آبیاری را در روستاها ایجاد کرده و به صرفه جویی در مصرف آب در مزارع کمک کنند.
وی افزود: از 47 هزار هکتار اراضی شهرستان، تنها 2 هزار هکتار به صورت نوین آبیاری می شوند و بقیه به صورت غرقابی است که باید نسبت به تغییر این روش کار اساسی انجام داد.
بخشدار مرکزی مرند نیز ضمن اشاره به آغاز حضور روسای ادارات در روستاهای این شهر گفت: ما سعی کردیم به صورت حضوری در روستاها حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنیم.
وی افزود: در این دیدارها که با حضور روسای ادارات و دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا صورت می گیرد مسائل و دغدغه های روستاییان مطرح و تصمیمات لازم در جهت رفع و کاهش آنها در حد توان اتخاذ می شود.
علی نیک نفس اظهار امیدواری کرد: حضور مسوولین در روستاها منشا خیر و برکت بوده و از طریق آن گامی در جهت حل مشکلات اهالی برداشته شود.
/3071/9916
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.