حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در تبریز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سپاه عاشورا، افزود: سرعت عمل و ویژگی های نظامی و دفاعی عملیات بیت المقدس در فتح خرمشهر بسیاری رسانه‌های خارجی و رژیم پرمدعای عراق را غافلگیر کرد تا بزرگی و ایمان راسخ رزمندگان ایرانی در جهان به اثبات برسد.
وی اظهار داشت: از نظر نظامی اجرای چهار عملیات پیروزمندانه طی هشت ماه نشان دهنده تجدید قوای نظامی ایران و در مقابل ناتوانی نیروهای بعثی برای دفاع از مواضع و استحکامات خود به منزله از بین رفتن توان نظامی این کشور و در نتیجه سقوط احتمالی رژیم عراق ارزیابی می شد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه خرمشهر فرهنگ نامه مقاومت، ایثار، دلیرمردی، شهامت و عشق و ایمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، یادآوری کرد: خرمشهر در دوران تحولات جنگ تحمیلی به عنوان نماد و مظهر مقاومت سرسختانه ایران و پیروزی به عراق به شمار می رفت.
وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت آزادسازی خرمشهر، این رویداد مهم نظامی توانست سرنوشت جنگ و موقعیت سیاسی رژیم عراق را تغییر دهد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز دو دهه از جنگ می‌ گذرد اما هنوز آنگونه که شایسته حماسه سازی ها و دلاورمردی های رزمندگان دفاع مقدس و این ملت است ارزش های دفاع مقدس در میان مردم و نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی نشده است، این در حالی است که هویت ملی و اسلامی نسل حاضر با تاریخ فداکاری ها و ایثارگری های مردم در دوران دفاع مقدس گره خورده است.
وی افزود: نباید فراموش کنیم آن روزها قدرت های بزرگ با حمایت های عظیم خود از رژیم بعث عراق پیروزی ما را غیر ممکن می دانستند، اما ما پیروز شدیم و توانستیم استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را از گزند دشمنان حفظ کنیم و امروز نیز همان قدرت ها پیروزی ما در صحنه های علمی، فناوری، نظامی و پیشرفت های حاصل شده را ناممکن می دانند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد : هم اکنون دشمنان برای اثبات خود شروع به تهدید و سنگ اندازی و بحران سازی علیه جمهوری اسلامی می کنند اما ما با همان اراده در جبهه علمی و فرهنگی به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی به ویژه نسل جوان به پیروزی نهایی خواهیم رسید.
وی با بیان اینکه امروز فرماندهی کل قوا همگان را به آمادگی در این مسیر فرا می خوانند، گفت: نیروهای مسلح ما خود را از همه نظر آماده کنند، هرچند که مقام معظم رهبری فرمودند جنگی اتفاق نمی افتد، اما امروز جنگ، جنگ اراده ها است و ما مثل همیشه پیروزیم.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.