به گزارش ایرنا، سیدمرتضی نیرومند اسکوئی، چهارشنبه شب در جلسه تامین برق شهرک ها و نواحی صنعتی استان افزود: هاب لجستیکی، محلی است که در آن همه فعالیت‌ های مرتبط با حمل‌ و نقل، توزیع و سایر خدمات لجستیکی کالاها در سطوح بین‌المللی یا ملی توسط چند متصدی انجام می شود.
وی با بیان اینکه متصدیان در هاب ممکن است مالک تسهیلات و تجهیزات بوده یا آن ها را در اجاره داشته باشند، اظهار داشت: به منظور رعایت قوانین رقابت آزاد باید دسترسی همه شرکت‌ های فعال در زمینه امور خدمات لجستیک و حمل ‌و نقل به هاب لجستیکی میسر باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: هاب لجستیکی باید مجهز به همه امکانات و تسهیلات عمومی برای انجام فعالیت‌ های مورد نیاز باشد.
نیرومند، ادامه داد: این‌ هاب ‌ها برای تقویت نقش حمل‌ و نقل چند وجهی باید تا حد امکان از طریق روش‌های حمل‌ و نقل گوناگون (جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی) قابل دسترس باشند.
وی یادآوری کرد: هدف از ایجاد هاب لجستیکی به حداقل رساندن هزینه کل حمل‌ و نقل میان انواع هاب‌ ها و مراکز، امکانات و تقاضاهای موجود است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: شبکه مرکزی یا هاب می‌تواند به جای خدمات‌ رسانی به تقاضاهای هر مبدا ‌و هر مقصد با ایجاد ارتباط مستقیم و از طریق مجموعه‌ای کوچک تر از این لینک‌ها بین مبداها، مقصدها و هاب‌ها یا بین مجموعه‌ای از هاب‌ها به خدمات‌رسانی بپردازد.
نیرومند، افزود: هدف از ایجاد هاب لجستیکی، تسهیل تجارت و ساماندهی مراکز توزیع و تجارت در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است.
وی گفت: در هاب لجستیکی با مدیریت و هدایت حمل‌ و نقل، فرآیند کارها راحت‌تر شده و سرعت می‌یابد و در نهایت باعث کاهش هزینه‌ ها می‌شود.
نیرومند، ادامه داد: این مراکز به فعالیت ‌های لجستیکی مانند انبارداری و حمل مجدد که در نهایت موجب ایجاد ارزش افزوده خدمات می‌شود، کمک می‌ کند تا نیازهای نهایی مشتریان را برآورده ساخته و تکمیل کنند.
در این جلسه در خصوص مشکلات مربوط به تامین برق شهرک ها و نواحی صنعتی استان و تغییر کاربری اراضی شهرک صنعتی تخصصی شیشه بررسی های لازم بعمل آمد.
آغاز فعالیت شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در سال 1364 شمسی بود و برای ساخت 54 شهرک و ناحیه صنعتی شامل 29 شهرک و 17 ناحیه صنعتی مصوبه اخذ شده که بر این اساس اکنون این استان در زمینه تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده رتبه سوم کشوری را دارد.
تاکنون 2 هزار و 314 واحد صنعتی در زمینی به وسعت 928 هکتار با اشتغالزایی برای 56 هزار و 313 نفر و با سرمایه گذاری افزون بر 88 هزار میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فعالیت می کنند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.