به گزارش ایرنا، حمید شکری روز پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مراغه افزود: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر یادآور سلحشوری ها و مقاومت جوانان برومند این آب و خاک در برابر تجاوز صدام و ایادی استکبار جهانی است.
وی ادامه داد: سوم خرداد 61، نیروهای مسلح، ارتشی، سپاهی و بسیجی دوشادوش مردم در سخت ترین روزها و شرایط از میهن عزیز اسلامی دفاع کرده و حماسه ها آفریدند.
شکری اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه درخشانی در تاریخ دفاعی کشورمان زمینه ساز پیروزی های بزرگ ملت ایران در برابر رژیم بعثی صدام در هشت سال دفاع مقدس شد.
وی گفت: عملیات بیت المقدس در حالی به پیروزی بزرگ رسید که رزمندگان با کمترین امکانات در برابر ارتش تا دندان مسلح صدام ایستادند و پیروز شدند و غرور ملی را به میهن بازگرداندند.
وی افزود: وجود ایمان، معنویت و اتحاد همواره رمز پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان داخلی و خارجی و نیز در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی اضافه کرد: اکنون جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا، هدایت های رهبری مقتدرتر از هرزمانی است لیکن در برابر زیاده خواهی های دشمن تسلیم نخواهد شد.
فرماندار مراغه افزود: ما طالب و آغازگر جنگ نخواهیم بود لیکن در صورت تعدی و تجاوز از سوی دشمن، آن را پاسخی محکم خواهیم داد.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز با اشاره به ایثار رزمندگان گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس مردان بی ادعای دوران جنگ بودند و افتخار آفرین برای میهن و نظام اسلامی شدند.
سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود: سوم خرداد به برکت حماسه های رزمندگان، روزی به وسعت تاریخ و خرمهشر شهری به وسعت ملت شده است.
وی ادامه داد: قدرت معنوی و ایمان رزمندگان پیروزی های این ملت را رقم زده لیکن دشمن امروز به دنبال از بین بردن معنویت به عنوان قدرت نرم ملت ایران است.
سامی اضافه کرد: تمامی تاکتیک ها و ترفندهای شوم دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب برای تضعیف اتحاد و باورهای مردم بوده و باید رد این زمینه هوشیارتر از هر زمانی بود.
وی افزود: تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان، مذاکره نبوده بلکه عمل کردن به راهبردهای رهبر انقلاب است.
به گزارش ایرنا، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در مراغه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سپاه ناحیه مراغه برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.