مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: سرمای دیررس بهاره و سیل ناشی از بارش‌های شدید در اوایل سال 98، 920 میلیارد ریال به مزارع غلات، باغات، اماکن دامی و تاسیسات آبی شهرستان خسارت وارد کرده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ناصر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به عدم تامین دمای مورد نیاز رشد در مزارع غلات و جو در شهرستان در فروردین ماه و متعاقب آن وجود روزهای برفی و یخبندان در دو الی پنج اردیبهشت ماه در مناطق مرتفع شهرستان نزدیک 850 میلیارد ریال به مزارع گندم و جو در مرحله چند برگی خسارت وارد شده است و  این در حالی است که باغات شهرستان در سطح 167 هکتار متحمل خسارتی به ارزش بیش از 46 میلیارد ریال شده است.
وی گفت: خسارت سرما به مزارع و باغات در حالی وارد شده است که در جریان سیل فروردین ماه نیز چهار راس دام سبک و سنگین و شش هزار و 600 مترمربع اماکن دامی جمعا به ارزش 23 میلیارد ریال متحمل خسارت شده‌اند که با احتساب خسارت 280 میلیارد ریالی به تاسیسات آب (استخر و آبیاری تحت فشار) در مجموع به کشاورزان شهرستان بیش از 919 میلیارد ریال خسارت وارد شده است. 
نوروزی اعلام کرد: که برآورد دقیق خسارت های بخشهای مختلف به معاونتهای سازمان، ستاد بحران شهرستان و صندوق بیمه اعلام و پیگیریهای لازم در جهت جبران خسارت وارده صورت می گیرد. 
وی گفت: در مزارع و باغات تحت پوشش بیمه نیز اکیپ ارزیابی و تعیین خسارت صندوق بیمه اقدامات اولیه را انجام داده اند که امید است در اسرع وقت نسبت به ارزیابی دقیق و پرداخت غرامت اقدام شود.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.