به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: با بهره برداری از مرحله اول طرح توسعه سالن ایستگاه مسافری راه آهن تبریز فضای آن به 2 هزار و 900 متر مربع افزایش یافت.
سعید رسولی، افزود: پیش از بهره برداری از این طرح فضای این سالن حدود یک هزار و 200 متر مربع بود که با اجرای عملیات توسعه آن یک هزار و 700 متر مربع به آن اضافه شد.
وی اظهار داشت: مرحله دوم توسعه سالن این ایستگاه نیز با 800 متر مربع در حال انجام است که در آینده نزدیک به فضای این ایستگاه اضافه می شود.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح تعمیر دپوی لوکوموتیو راه آهن آذربایجان گفت: این محل از سوی شرکت مپنا به صورت فنی و مدرن بازسازی و نوسازی شده است.
رسولی ادامه داد: برای بازسازی این محل حدود 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و بازسازی دپوی دوم راه آهن آذربایجان نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران در سال 1295 شمسی در حد فاصل تبریز تا بندرشرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.